روژی کورد: هیات نمایندگی سعودی در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رییس شورای امنیت اعلام کرد، ایران با اقدامات خود قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند و مرتکب جرائم جنگی و جنایت علیه بشریت می‌شود.

این هیات همچنین ایران را به فریبکاری، پشتیبانی از تروریسم و تهدید ثبات منطقه متهم کرده است.

این نامه در پاسخ به نامه ایران به شورای امنیت در پی اظهارات ولی ولیعهد سعودی در مورد افشای مداخلات فرقه‌ای ایران در منطقه منتشر شده است.

بنا به گزارش العربیه، در این نامه آمده است، شبه‌نظامیان ایران به تهدید ثبات منطقه و جهان ادامه می‌دهند و رژیم ایران حمایت خود را از تروریسم پنهان نمی‌کند.
این نامه به تشریح صدور ایدئولوژی افراطی ایرانی از سوی سپاه پاسداران ایران و ترویج تروریسم در جهان از طریق کمک‌های تسلیحاتی، مالی، انسانی به شبه‌نظامیان افراطی همچون گروه تروریستی حزب‌الله و شبه‌نظامیان فرقه‌ای در عراق می‌پردازد.

همچنین ایران متهم است که از شورشیان یمن برای تصرف این کشور و تهدید امنیت پادشاهی سعودی پشتیبانی می‌کند.

غلامعلی خوشرو، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، طی نامه‌ای به دبیرکل این سازمان اظهارات وزیر دفاع عربستان سعودی را «غیرقانونی»، «تحریک‌آمیز»، «تهدیدی آشکار» و «اعتراف به همکاری با گروه‌های تروریستی در داخل ایران» خواند.

وی همچنین اظهارات وزیر ذفاع عربستان سعودی مبنی بر این که «هدف ما کشاندن نبرد به داخل مرزهای ایران است» را «تهدید آشکار» علیه ایران خواند.

نماینده ایران در سازمان ملل در این نامه همچنین عربستان سعودی را به «ایجاد» گروه‌های القاعده، طالبان، داعش و جبهه النصره متهم کرده بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com