تجلیلی زیبا از طرف رئیس جمهور هندوستان
۱۴ فروردین ۱۳۹۶ (۳ آوریل ۲۰۱۷)
دهلی نو— سال ۲۰۱۷ سالگرد میلاد حضرت بهاءالله است و جوامع بهائی در سراسر جهان در حال تدارک برگزاری بزرگداشت این فرصت مهم در ماه اکتبر امسال هستند.

جامعۀ بهائی هندوستان درحالی‌که خود را برای این مناسبت آماده می‌سازد، تجلیلی زیبا از طرف رئیس‌جمهور این کشور- عالی‌جناب پراناب موکرجی (Pranab Mukherjee)- دریافت نموده است. پیام رئیس‌جمهور موکراجی توجه همگان را به اهمیت این بیان معروف حضرت بهاءالله «عالم یک وطن محسوب است و من علی الارض اهل آن» با شرایط امروز جهان جلب می‌نماید و از مردم هندوستان می‌خواهد تا دربارۀ زندگی و بینش حضرت بهاءالله تأمل و تفکر نمایند.

ترجمه‌ای از پیام رئیس‌جمهور هندوستان:

آرزوهای قلبی صمیمانه و گرم‌ خویش را به جامعۀ بهائی هندوستان به مناسبت دویستمین سالگرد تولّد بهاءالله، پیامبر و شارع دیانت بهائی، ابراز می‌دارم. پیام بهاءالله “عالم یک وطن محسوب است و من علی الأرض اهل آن” همان ‌‌گونه که مناسب زمانی بود که اوّل بار ایشان بیان نمود، هم‌چنان مناسب حال امروز عالم است.

هندوستان مفتخر است که محلّ اسکان بزرگ‌ترین جامعۀ بهائی در جهان می‌باشد، جامعه‌ای که از نظر تنوّع هم‌سان خود کشور بوده و در خلال ۱۵۰ سال گذشته با هم‌وطنان خویش از هر مذهب و مرامی در کمال صلح و هماهنگی هم‌زیستی نموده است.

میراث بهاءالله در اقدامات جامعۀ بهائی نمودار است، جامعه‌ای که به حیات خویش ادامه می‌دهد و هم‌گام با افراد بی‌شماری تلاش می‌نماید که نوایای بهاءالله را تحقّق بخشد و در راه صلح و شادکامی همگان اهتمام ‌ورزد.

بزرگ کردن تصویر
از جامعۀ بهائیان کشور و از تمامی اهالی هندوستان دعوت می‌نمایم که دویستمین سالگرد را فرصتی بدانند تا در زندگی بهاءالله، در دید‌گاه ایشان برای وحدت عالم انسانی و در آثار عظیم ایشان در بارۀ تقلیب اخلاقی و روحانی فرد و اجتماع تأمّل و تفکّر نمایند.

[امضا] پراناب موکرجی (Pranab Mukherjee)

۱۴ فوریه ۲۰۱۷

دهلی نو

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com