سالم ترین رفتار، به سادگی رفتارهای اصیل هستند. اما اغلب ما از انجام این رفتارها دوری می‌کنیم زیرا فکر می‌کنیم که ناسالم‌اند. مغز و بدن شما می‌داند که به چه چیزی نیاز دارید. یکی از رفتارهای اصیل و مرسوم که به غلط رفتاری ناسالم دیده می‌شود؛ خشم است.
خشم احساسی است که اغلب ما از بروز آن خودداری می‌کنیم. درحالیکه اغلب اوقات بروز این احساس به شکل سالم و درست آن می‌تواند رهایی بخش باشد و تغییرات قوی و مثبتی را در زندگی ما ایجاد کند. خشم معمولا انرژی عاطفی است که هنگامی‌که در مورد ما ستم شده و یا فردی از مرزهای شخصی ما عبور کرده، افزایش می‌یابد. ماموریت این انرژی از بین بردن وضعیت نامطلوبی‌ست که باعث دردو رنج ما شده است. پس یاد بگیرید که چگونه این انرژی را در آغوش بگیرید و از آن استفاده مثبت کنید. تا تغییری برای بهتر شده اوضاع انجام دهید. زمانیکه خشم خود را نادیده می‌گیریم ویا انکار می‌کنیم. آن‌هنگام است که به رفتاری ناسالم مانند افسردگی یا غضب تبدیل می‌شود.

یک رفتار اصیل دیگر است که مردم آن را ناپسند می‌دانند. بگذارید ببینیم آیا می‌توانید حدس بزنید؟ این عمل در جوامع مردسالار به شدت برای مردان نهی شده و انجام آن در زنان نشانه‌ی اثبات جنس ضعیف‌تر بون آنهاست. حدس زدید؟
درسته گریه کردن.

☑️ گریه مانند خشم یک رفتار سالم انسانی در پاسخ عاطفی به موقعیت‌های به‌خصوص است. اگرچه تعداد معدودی از ما دلمان می‌خواهد همیشه در حال گریه کردن باشیم اما این مسئله بسیار مهم است که به موقعیت‌هایی در زندگی که ممکن است ما را به گریه بیندازند احترام بگزاریم. این اشک‌ها می‌توانند از سر غم و از دست دادن و یا خوشی و لذت باشند. وقتی که گریه می‌کنیم روان ما انرژی‌ای را رها می‌کند که اگر در خود نگه می‌داشتیم یا ما را مسموم می‌کرد یا تبدیل‌مان می‌کرد به فردی سخت و جدی.

☑️ گریه کردن همچنین شخصیت ما را همانند ظاهرمان در دنیای بیرون نرم می‌کند. گریه به دیگران اجازه می‌دهید تا بدانند ما هم حس می‌کنیم، اهمیت می‌دهیم، غصه می‌خوریم و توسط جهان اطراف ‌خود تحت تاثیر قرار می‌گیریم. بنابراین گریه نه تنها سبب می‌شود تا ما غم و اندوه خود را رها کنیم بلکه به دیگران می‌فهماند که ما به عنوان یک انسان‌، درست مانند دیگر انسان‌ها باز و آسیب پذیر هستیم. این مسئله ما را به عنوان دوست و شریک زندگی جذاب‌تر از فردی می‌کند که هرگز هیچ اشکی نریخته است.

راه‌های ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com