روژی کورد: به گزارش گاردین، دادگاهی در لندن شبکه خبری پرس‌تی‌وی متعلق به تلویزیون جمهوری اسلامی ایران به اتهام افترا به یک عضو پارلمان بریتانیا به پرداخت ۳۳۸ هزار پوند انگلیس، معادل یک میلیارد و ۴۰۰ هزار تومان، محکوم کرد.

پرس تی وی که شبکه انگلیسی زبان جمهوری اسلامی می باشد، مرداد سال 1395 شمسی، گزارشی پخش کرد و در آن، ندیم زهاوی، نماینده کوردتبار عضو حزب محافظه‌کار بریتانیا را به تسهیل معامله نفتی میان گروه تروریستی داعش با اسرائیل و کشورهای اروپایی متهم کرده‌ بود.

در حکم دادگاه آمده است که متن این گزارش شهریور پارسال از سایت انگلیسی زبان پرس تی‌وی حذف شد اما پیش از آن به شدت از سوی رسانه‌های دیگر بازنشر شده بود.

دی‌ماه سال ۱۳۹۰ نیز نهاد ناظر بر رسانه‌های بریتانیا (افکام)، بر اساس شکایت مازیار بهاری، خبرنگار هفته‌نامه نیوزویک، پروانه کار پرس تی‌وی در این کشور را لغو کرده بود.

پرس تی وی در آن زمان، «اعترافات» مازیار بهاری، روزنامه‌نگار ایرانی- کانادایی را در برنامه‌ای با نام «ایران امروز» منتشر کرده بود، اعترافاتی که بر طبق گفته های بهاری، تحت فشارهای شدید روحی از وی گرفته شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)