موسسه امارات برای انرژی اتمی، روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ شمسی، پایان ساخت نخستین نیروگاه اتمی خود را اعلام کرد.

بنا بر گزارش العربیه به نقل از خبرگزاری رسمی امارات، این اقدام در چارچوب پروژه امارات برای انرژی صلح‌آمیز اتمی صورت می‌گیرد که در براکه واقع در منطقه الظفره در ابوظبی در حال اجرا است.

بر این اساس، تمام دستگاه‌ها و سامانه‌های نیروگاه به شرکت کره‌ای انرژی آبی و هسته‌ای واگذار شد تا آزمایش‌های لازم را پیش از آغاز به کار نیروگاه، انجام دهد.

بنا بر این گزارش، مهندس ابراهیم الحمادی رئیس اجرایی موسسه امارات برای انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پایان ساخت و تسلیم همه دستگاه‌ها و سامانه‌های نخستین نیروگاه اتمی، دستاوردی بزرگ در چارچوب پروژه الهام برای تنوع بخشیدن به منابع انرژی به شمار می‌آید و نشانه‌ای است از وفاداری به بالاترین استانداردهای کیفیت و سلامت که بازتابی است از حرفه‌ای بودن و از خود گذشتگی تمام کارکنان در پروژه».

موسسه امارات برای انرژی اتمی از تعدیل جدول زمانبندی برای راه اندازی نخستین نیروگاه انرژی اتمی با با هدف تحقق بالاترین معیارهای سلامت و کیفیت اتمی خبر داد. این تعدیل جدول زمانبندی شامل تغییر زمان آغاز به کار نخستین نیروگاه انرژی اتمی از سال ۲۰۱۷ تا سال ۲۰۱۸ می‌شود تا تمام ارزیابی‌های بین‌المللی برای هماهنگی با استانداردهای جهانی سلامت صورت گیرد و ظرفیت و کیفیت نیروگاه هم ارتقا یابد.

این بیانیه ادامه داده که پروژه امارات برای انرژی اتمی مسالمت آمیز اتمی در براکه، نخستین موقعیت در جهان است که در آن ساخت چهار نیروگاه اتمی همسان به صورت هم‌زمان، صورت می‌گیرد.

ساخت نخستین نیروگاه انرژی اتمی امارات در سال ۲۰۱۲ آغاز شد. این نیروگاه، ۲۵ درصد از نیاز امارات را به انرژی برق با پایین ترین سطح از تولید گازهای کربنی، تامین خواهد کرد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com