هیوا کیایی و مهدی صلاحی، به دلیل مدیریت یک کانال تلگرام درباره کارگران و کودکان کار از روز سیزدهم فروردین‌ماه در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می‌برند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، یک منبع مطلع در خصوص وضعیت هیوا کیایی و مهدی صلاحی، دو شهروند مهابادی، به کمپین بین‌المللی گفته است که هنوز خانواده‌های آنان از اتهامات، محل نگهداری و نهاد بازداشت کننده این دو شهروند اطلاعی ندارند و مسئولان قضایی و امنیتی نیز مسئولیت این بازداشت را نپذیرفته و اطلاع‌رسانی نکرده‌اند.

منبع مطلع گفت که هیوا کیایی و مهدی صلاحی روز پانزدهم فروردین در تماس تلفنی کوتاهی با خانواده‌هایشان از بازداشت خود خبر داده‌اند ولی به اتهامات و دلایل بازداشت و همچنین محل نگهداری اشاره‌ای نکرده‌اند.

این منبع دلیل احتمالی بازداشت این دو شهروند ۳۵ ساله را فعالیت در یک کانال تلگرامی درباره کارگران و کودکان کار عنوان کرد: «این دو نفر یک کانال تلگرام داشتند به نام فریاد خاموش که درباره مشکلات کارگران و کودکان کار می‌نوشتند و به غیر این فعالیت سیاسی دیگری نداشته‌اند ولی این که دلیل بازداشت و اتهام دقیقاً چه مطلبی بوده، را نه خودشان فرصت کردند بگویند و نه مقامات دادستانی مهاباد چیزی گفته‌اند.»

منبع مطلع با ابراز نگرانی از عدم دسترسی این دو شهروند به وکیل در بازداشتگاه، گفت که بی‌خبری و پاسخگو نبودن دادستانی خانواده‌های این دو شهروند سنندجی را نگران کرده است: «الان حدوداً یک ماه از بازداشتشان می‌گذرد و خانواده‌ها حتی نمی‌دانند اینها کجا هستند و کجا باید دنبالشان گشت، حداقل کاری که برای اطمینان خاطر خانواده‌ها می‌شود کرد این است که دادستانی عمومی یا خصوصی به خانواده‌هایشان اعلام کند که در چهه وضعیتی هستند، یا اجازه ملاقات و یا تماس تلفنی بدهند تا خانواده‌ها از این نگرانی و بلاتکلیفی دربیایند.»

در دو سال گذشته اطلاعات سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات، دو نهاد امنیتی قدرتمند ایران، هرکدام به‌طور جداگانه اقدام به بازداشت مدیران فعال در تلگرام کرده‌اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com