روژی کورد: بنا بر گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا، در مصاحبه با شبکه بلومبرگ گفته است: “در صورتی که شرایط برای من مناسب باشد با (رهبر کره شمالی) دیدار می کنم، من حتما با او دیدار خواهم کرد و مفتخر خواهم بود که چنین کاری را انجام بدهم.:

طبق این گزارش دونالد ترامپ توضیح بیشتری در خصوص شرایط مد نظرش برای دیدار با رهبر کره شمالی ارائه نکرده است. اما ساعاتی بعد از این مصاحبه، سخنگوی کاخ سفید تصریح کرده است، پیونگ یانگ می بایست با اقدامات لازم چنین شرایطی را مهیا کند.

شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید گفته است: خیلی روشن است که شرایط اکنون اماده نیست و بعید می دانم که چنین چیزی در آینده نزدیک روی دهد.

پس از آنکه کره شمالی در ادامه آزمایش موشک‌های خود در ماه‌های اخیر، روز یکشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۳۹۶ شمسی، یک موشک دیگر را پرتاب کرد اما به‌گفته آمریکا این موشک تقریباً بلافاصله پس از پرتاب منفجر شد و این آزمایش شکست خورد، پنس بار دیگر به کره شمالی هشدار داد.

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در دیداری که از منطقه غیرنظامی مرزهای کره جنوبی با کره شمالی داشت گفت: «دوران صبر استراتژیک به پایان رسیده است.»

پنس درباره تنش با کره شمالی افزود: «آمریکا و متحدانش می‌خواستند به‌شکل مسالمت‌آمیز به اهداف خود دست یابند اما اکنون همه گزینه‌ها روی میز است.»

شورای امنیت سازمان ملل، روز پنج‌شنبه، ۳۱ فروردین‌ماه ۱۳۹۶ شمسی، آخرین آزمایش موشکی کره شمالی را «شدیدا» محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در بیانیه این شورا آمده است که “پاسخ به «بحران» موشکی کره شمالی می‌تواند «اقدامات مهم دیگر از جمله تحریم جدید» باشد.”

بنا بر این گزارش، بیانیه مورد نظر آمریکا پس از آن مورد موافقت همگان قرار گرفته که عبارت مورد نظر روسیه درباره لزوم رسیدن به راه حلی صلح‌آمیز «از راه دیالوگ و گفت‌وگو» در متن بیانیه گنجانده شده است.

اعضای این شورا همچنین با اتفاق نظر به پیونگ‌یانگ هشدار دادند که «رفتار شدیدا بی‌ثبات‌کننده‌اش» می‌تواند به وضع تحریم‌هایی جدید منجر شود.

نیکی هیلی، نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل، روز پنج شنبه در ادامه واکنش شورای امنیت تاکید کرد که «هیچ یک از اعضای شورا نمی‌خواهد کره شمالی به آزمایش یا پرتاب موشک جدید دست بزند».

اما کره شمالی ناوگروه رزمی ایالات متحده را تهدید به حمله کرد.

ناوگروه رزمی کارل وینسون از یک ناو هواپیمابر، یک ناو جنگی، دو ناوشکن و دیگر ناو‌های پشتیبانی‌کننده در عملیات هوایی تشکیل می‌شود.

همزمان کشور ژاپن نیز که از افزایش تهدیدهای کره شمالی نگران شده، دو ناو جنگی خود را برای پیوستن به ناوگروه کارل وینسون اعزام کرده‌است تا در غرب اقیانوس آرام تمرین‌های نظامی مشترک اجرا کنند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com