مستند «All Out!» روایت هم‌پیمان شدن لزبین‌ها و گی‌ها با کارگران معدن در اعتصابات دهه ۹۰ انگلستان و پیوستن آن‌ها به صف مبارزات کارگری است:
«ما آشکارا به عنوان لزبین و گی های سوسیالیست اینجا هستیم تا با خشونت دولت، پلیس و رسانه مقابله کنیم و از کارگران معدن حمایت کنیم.»

🔻 در زمانی که درجه‌ای از هموفوبیا شایع بود و همجنسگرایان خود تحت خشونت‌های وسیع اجتماعی و دولتی بودند، لزبین‌ها و گی‌ها تمام توان خود را برای کمک مالی به مبارزات کارگری از درون کامیونیتی و بیرون از آن، به کار بستند و موفق شدند ۱۱ هزار پوند انگلستان (دسامبر ۱۹۸۴) جمع‌آوری کنند. آن‌ها سپس پول‌های جمع‌آوری شده را برای کارگران معدن بردند و تا لحظه رویارویی نمی‌دانستند که چه برخوردی با آن‌ها خواهد شد.
آیا کارگران آن‌ها را به صف مبارزات خود خواهند پذیرفت؟

آنچه رخ داد به نقل از همسر یکی از کارگران معدن در این مستند بی‌نظیر بود. آن‌ها می‌گویند لزبین‌ها و گی‌ها نه تنها به ما کمک مالی کردند بلکه به ما درس زندگی دادند، ما را از مفهوم سکسوالیته آگاه کردند و به ما نشان دادند که آن‌ها به عنوان یک قشر اجتماعی به چه میزان در فشار و سرکوب هستند.

🔻اگر دولت اتحادیه کارگری را بشکند با تمام گروه‌های اجتماعی تحت ستم همین کار را خواهد کرد. آن‌ها می‌دانستند که کامیتونی‌ها باید با هم متحد باشند و از هم پشتیبانی کنند. بدین ترتیب کارگران معدن و گروه «لزبین‌ها و گی‌ها در حمایت از کارگران معدن» با امید برای رویارویی با دشمن مشترک هم‌پیمان شدند.

🔻 مارک اشتون یکی از بنیان گزاران گروه «لزبین‌ها و گی‌ها در حمایت از کارگران معدن» (LGSM) در سال ۱۹۸۷ بر اثر بیماری ایدز جان خود را از دست داد. او در این مستند می‌گوید این غیرمنطقی است که من بگویم من گی هستم و از کامیونیتی گی‌ها دفاع می‌کنم اما چیز دیگری برایم مهم نیست…»
وی در پاسخ به مصاحبه‌گر که میگوید «مگر کارگران از شما حمایت کردند که شما گی‌ها و لزبین‌ها در حمایت از کارگران به راه افتاده‌اید؟» می‌گوید: «یعنی چه که کارگران از ما حمایت نمی‌کنند؟ کارگران در معدن ذغال سنگ استخراج می‌کنند تا ما برق داشته باشیم. و کارشان آنقدر دشوار است که کسی حاضر نیست کار آن‌ها را انجام دهد.»

🔻 وی تاکید می‌کند که شرکت در این مبارزات تنها برای دفاع از حقوق کارگران نیست بلکه برای دفاع از حق تشکیل اتحادیه و تشکل‌های اجتماعی و مدنی است.
آری،‌ کارگران عامل روشنایی چراغ خانه‌ها هستند و همه ما باید صدای حق‌خواهی آنان باشیم.

https://www.facebook.com/6rang.Iran/videos/1438949959500405/

🏳️‍🌈 https://6rang.org/
🏳️‍🌈 https://t.me/Iran6Rang
🏳️‍🌈 https://www.facebook.com/6rang.Iran
🏳️‍🌈 https://www.instagram.com/6rangiran
🏳️‍🌈 https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/6rang-org

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com