اگر کمی به عقب تر برگردیم فرد دیگری هم بود که نه با چاقو و قمه بلکه در روز روشن با اسلحه جنگی وسط یکی از خیابان های تهران جلو شورای شهر پایتخت به صورت عضو منتخب شورای شهر تهران به قصد قتل شلیک کرد. در دادگاه هم این اتهام به سعید عسکر نسبت داده شد او هم پذیرفت البته با پوزخند. حکم عادلانه برای او چیست؟ و او الان کجاست؟
مشکل اصلی نه نحوه اجرای حکم کسی است در روز روشن وسط خیابان با سلاح سرد، سرقت مسلحانه می کند بلکه رفتار تبعیض آمیز دستگاه قضا و بی اعتمادی شدید به دستگاهی است که باید حافظ امنیت جامعه و اجرا عدالت باشد.
سعید عسگر هم اکنون در سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران با درجه سروانی شاغل است!
***********************************
سعید عسگر- بسیجی است که سعید حجاریان، عضو سابق شورای شهر تهران را در سال ۱۳۷۸ با اسلحه ماکاروف و از ناحیه صورت ترور کرد و پس از آن به ۱۵ سال حبس محکوم شد، اما پس از طی مدتی از زندان مورد عفو قرار گرفته و از زندان آزاد شد.
وی همچنین در سال ۱۳۸۲ رهبری گروهی ۲۵۰ نفره از لباس‌شخصی‌ها را در حمله به خوابگاه دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی بر عهده داشت و هم اکنون رییس امور ایثارگران نیروی مقاومت بسیج است.
محتویات

ترور

وی به همراه محسن مرتضی مجیدی هم‌دست او که موتور را می‌راند حجاریان را در ۲۲ اسفند ۱۳۷۸ در روی پلکان ساختمان شورای شهر مورد سوءقصد قرار داد. گلولهٔ شلیک شده به گونهٔ سعید حجاریان اصابت کرد و وارد گردن او شد. او به طرز معجزه‌آسایی زنده ماند، با این وجود وی تا به امروز از عوارض این حادثه رنج می‌برد. سعید حجاریان پس از ترور، ضارب خود را بخشید.

سعید عسگر در زمان ترور بیست سال داشت و دانشجوی مهندسی شیمی دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب بود وی دستگیر و به ۱۵ سال زندان محکوم شد، اما پس از مدت کوتاهی از زندان آزاد شد.همچنین وی اظهار داشت که خود مستقلاً دست به این اقدام زده و صاحب موتور سیکلت خودش بوده‌است.

حمله به خوابگاه دانشجویان

سعید عسگر در خرداد ۱۳۸۲ رهبری حدود ۲۵۰ نفر لباس شخصی را بر عهده داشت که به خوابگاه شهید همت (طرشت) دانشگاه علامه طباطبایی حمله ور شدند. سعید عسگر به اتهام شرکت در حمله مشکوک عده‌ای به خوابگاه شهید همت(طرشت) وابسته به دانشگاه علامه طباطبایی و بر اساس شکایت سردار قالیباف[نیازمند منبع] فرمانده وقت نیروی انتظامی، از سوی مرتضوی دادستان عمومی و انقلاب تهران بازداشت شد.

ریاست امور ایثارگران بسیج

سعید عسگر، در سال ۱۳۸۸ به سمت رییس امور ایثارگران بسیج منصوب شده است

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com