روژی کورد: مارین لو پن، کاندیدای راست افراطی در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه و رهبر «جبهه ملی»، حزب ناسیونالیست و ضدمهاجرت فرانسه که در واکنش به حمله تروریستی اخیر در شانزلیزه پاریس سخن می‌گفت، خواستار برقراری مجدد ایست بازرسی در مرزهای فرانسه و اخراج «خارجی‌هایی» شد که در فهرست نظارت سازمان‌های امنیتی فرانسه قرار دارند.

او گفت اگر به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود، چنین سیاست‌هایی را عملی خواهد کرد.

در عین حال، دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا روز جمعه اول اردیبهشت گفته است، تیراندازی به نیروهای پلیس در پاریس به موقعیت مارین لوپن، رهبر حزب راست‌گرای جبهه ملی، در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه کمک می کند.

رییس جمهوری آمریکا در یک مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری آسوشیتدپرس تصریح کرده است، به رغم این که به طور علنی از مارین لوپن در انتخابات روز یکشنبه فرانسه حمایت نکرده است، اما حمله شب گذشته پاریس موقعیت رهبر حزب راست‌گرای جبهه ملی را تقویت خواهد کرد.

پنج‌شنبه شب ۲۰ آوریل حدود ساعت ۲۱، همزمان با مناظره تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری فرانسه، مردی مسلح یک مأمور پلیس را در شانزلیزه پاریس کشت. او دو مأمور پلیس و یک گردشگر را نیز زخمی کرد و خود با گلوله پلیس کشته شد.

مسئولیت این حمله را گروه تروریستی داعش برعهده گرفت.

و پن همچنین در توئیتی نوشت که «واعظان نفرت باید اخراج شوند، مسجدهای اسلامیستی باید بسته شوند.»

به گزارش خبرگزاری‌های فرانسه، آخرین نظرسنجی‌ها پس از حمله شانزلیزه نشان می‌دهند که حمایت از لو پن اندکی افزایش یافته‌است.

دونالد ترامپ در کاخ سفید به آسوشیتدپرس گفته است: او (خانم لوپن) در موضوع کنترل مرزها قویترین (نامزد است)، و اوهمچنین در مورد آنچه در فرانسه در جریان است از همه قویتر است.

وی اضافه کرده است: هر نامزدی که در مساله تروریسم افراطی اسلامی موضع شدیدتری داشته باشد و هر کسی که در موضوع کنترل مرزها موضع سرسخت تری داشته باشد در انتخابات بهتر عمل خواهد کرد.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز یکشنبه سوم اردیبهشت برگزار می شود و در صورتی که هیچ یک از نامزدهای این انتخابات نتوانند ۵۰ درصد آرا را کسب کنند مرحله دوم بین دو نامزدی که بیشترین آرا را دارند در هفتم ماه مه برگزار خواهد شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com