روز جاری یوسف کاکه‌ممی، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه، پس از فراخوانده شدن به نگهبانی از سوی ماموران امنیتی به خارج از زندان و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، صبح امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ماه یوسف کاکه‌ممی، زندانی سیاسی محبوس در بند ۱۲ زندان ارومیه، ابتدا از سوی دفتر نگهبانی این زندان فراخوانده شد و سپس به مکان نامعلومی انتقال یافت.

یک منبع آگاه به شبکه حقوق بشر کُردستان گفت: «ماموران هنگام انتقال از هم‌بندی‌های وی خواستند وسایل این زندانی سیاسی را جمع کرده و به نگهبانی تحویل بدهند اما بعدا مدیر داخله اعلام کرد انتقال وی موقت خواهد بود و بعدا به زندان بازگرداننده خواهد شد.»

به گفته این منبع «هنوز مشخص نیست که او به زندانی دیگر تبعید شده است یا اینکه دوباره به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی شهر ارومیه منتقل شده است.»

یوسف کاکه‌ممی که می‌بایست در تاریخ ۲۲ مردادماه سال ۹۵ با پایان دوران محکومیت نه ساله خود از زندان ارومیه آزاد می‌شد، به دلیل پرونده‌سازی جدید از سوی نیروهای امنیتی و محکومیت به پنج سال حبس، هم‌اکنون در زندان ارومیه بلاتکلیف است.

این زندانی سیاسی در حالی در زندان ارومیه نگهداری می‌شود که تاکنون مسئولین قضایی به درخواست تجدیدنظر وی در حکم جدید پاسخی نداده‌اند.

یوسف کاکه ممی در دی‌ماه سال ۹۴ به دلیل ارسال نامه به احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل، به ۵ سال حبس دیگر محکوم شد.

یوسف کاکه ممی طی سال ۹۳ و ۹۴ با اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و «مصاحبه با رسانه‌ها و سازمان‌های بیگانه» بارها به شعبه شش دفتر دادستانی منتقل شده و بدون حضور وکیل مورد بازجویی قرار گرفت

یوسف کاکه‌ممی، شهروند بوکانی، نخستین بار در سال ۸۶ توسط نیروهای امنیتی – انتظامی بازداشت و در دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام همکاری «پژاک یا حزب حیاط کردستان» محکوم به ۹ سال حبس تعزیری شد.

او در اسفندماه سال ۹۳ و اردیبهشت‌ماه سال ۹۴ در بازداشتگاه‌های سپاه پاسداران و اداره اطلاعات ارومیه به اتهام تبلیغ علیه نظام، ارتباط با رسانه‌ها و نهادهای حقوق بشری مورد شکنجه و فشار قرار گرفت و در روز ۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۴ در شعبه دو دادگاه انقلاب ارومیه و بدون حق داشتن وکیل به ۵ پنج سال حبس محکوم گردید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com