عبدالکادر هابک زمانی که انفجار رخ داد، مشغول کارش یعنی گرفتن عکس بود.

عکاس و فعال اپوزیسیون سوریه، که در حومه حلب بر اثر انفجار پرت شده بود، بسرعت بپا خاست و در اطرافش صحنه ایی از قتل عام و کشتار را مشاهده کرد.

او تصمیم گرفت که هیچ عکسی نگیرد و دوربینش را بر زمین گذاشت و در عوض به زخمیها کمک کرد.

اولین کودکی که یافت مرده بر کف زمین افتاده بود و دومی زنده بود اما به زحمت نفس می‌کشید.

او کودک را بلند کرد و بسرعت به سمت جای امنی فرار کرد.

تصویر آقای هابک که پسر بچه را محکم در آغوش گرفته بود و در حملات روز یکشنبه منتشر شده بود ، در شبکه های اجتماعی دهها هزار بار به اشتراک گذاشته شد.

آقای هابک گفت: کودک دست من را محکم گرفته بود و به من نگاه میکرد.

او گفت: صحنه‌ا‌یی بسیار وحشتناکی بود. بخصوص دیدن بچه‌هایی که ناله و زاری میکردند و جلوی روی تو در حال مرگ بودند. بنابراین من همراه با همکارانم تصمیم گرفتیم دوربین هایمان را زمین بگذاریم و زخمیها را نجات دهیم.

بمب کاروانی از ساکنان را که ساعاتی پیش شهر محاصره شده را تخیله کرده بودند، مورد اصابت قرار داده بود.

شاهدان می‌گویند مردی بچه ها را فریب میداد و سوار ماشین میکرد و به آنها چیپس و مواد غذایی می‌داد و داشتن زندگی در محاصره برای بیشتر از دو سال ، غذا اولین درمانی است که بسیاری از آنها برای مدتی کوتاه داشته اند.

و بعد از اینکه تعدادی از آنها دور هم جمع شدند انفجار بزرگی رخ داد. بیشتر از ۱۲۰ نفر کشته شدند که شامل ۸۰ کودک و ۱۳ زن بود که بیشترشان شیعه بودند و در شهرهای فوعا و کفریا کە در محاصره شورشیان بودند و تخلیه شده بودند.

آقای هابک پسر جوان را در آمبولانس گذاشت اما نمی‌دانست بعدا چه اتفاقی برایش افتاد.

و دوباره به مکان انفجار برگشت جنازه کودک مرده‌ی دیگر یافت و بر زانوهایش نزدیک جسد کودک فرو ریخت و در هم شکست.

او گفت: احساسات بر من غلبه کرد و آنچه من و همکاران شاهدش بودیم غیرقابل باور بود .

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com