مسئولان قضائی برای عبدالعزیز عظیمی‌قدیم، روحانی و فعال مدنی آذربایجانی، که از چهار ماه پیش در بازداشت به سر می‌برد، ۵۰۰میلیون تومان قرار وثیقه صادر کرده‌اند که به دلیل عدم توانایی مالی خانواده این روحانی زندانی، او همچنان در بازداشت موقت به سر می‌برد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، عبدالعزیز عظیمی قدیم، روحانی و فعال مدنی آذربایجانی محبوس در زندان اوین و مدیر کانال تلگرامی «عقلانیت تحلیل و عمل»، در ۱۸ دی‌ماه به همراه علی باقری، فعال مدنی، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

این زندانی سیاسی در چهار ماه بازداشت خود فقط یک بار اجازه ملاقات با خانواده‌اش را داشته است.

عبدالعزیز عظیمی‌قدیم که سابقه دستگیری‌های متعددی دارد، در آخرین مورد به دلیل شرکت در تجمع اعتراضی مردم مراغه بازداشت و از سوی دادگاه ویژه روحانیت به ۷ ماه حبس محکوم شد.

این روحانی زندانی هم‌اکنون به دلیل عدم توانایی تودیع وثیقه ۵۰۰میلیون تومانی همچنان در زندان اوین در بازداشت موقت به سر می‌برد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com