به گزارش خبرگزاری بهایی نیوز عزیزالله سمندری شهروند بهایی زندانی در زندان رجایی شهر امروز جمعه ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ پس از گذراندن ۵ سال محکومیت آزاد شد.

بنابرگزارش خبرگزاری بهایی نیوز این شهروند بهایی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهام عضویت فعال در جامعه بهایی، اقدام به ایجاد و راه اندازی یک برنامه کامپیوتری و پشتیبانی فنی دانشگاه ( بی آی اچ ای) به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

عزیزالله سمندری در تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۳۸۷ توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بود که با قرار وثیقه پس از دو ماه آزاد شد اما این شهروند بهایی در تاریخ ١٧ تیر١٣٩١ جهت اجرای حکم پنج ساله خود به زندان اوین منتقل شد که پس از مدتی وی را به زندان رجایی شهر منتقل کردند.لازم به ذکر است که در زمان بازداشت مجدد این شهروند بهایی ماموران امنیتی عنوان کرده پست قضایی هستند و پس از باز شدن درب ماموران با هجوم به منزل و عکسبرداری و فیلمبرداری این شهروند بهایی را به زندان اوین منتقل کردند.

عزیز سمندری فرزند بهمن سمندری می باشد که پس از انقلاب توسط حکومت ایران به دلیل بهایی بودن در زندان اوین اعدام شده است .همچنین پدربزرگ وی نیز حسن محبوبی یکی از اعضای سابق یاران ایران( مدیران جامعه بهایی) پس از انقلاب به دلیل بهایی بودن توسط ماشین ناشناسی عمدا زیر گرفته شد و از شهدای بهایی در ایران می باشد.

هزاران نفر از پیروان آیین بهایی پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی زندانی، شکنجه یا اعدام شده‌اند. بسیاری دیگر از پیروان این آئین نیز از سایر حقوق اجتماعی خود مانند حق تحصیل یا کار محروم شده‌اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com