به گفته رییس اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی، کارخانه‌های تولیدی چرم، حالت نیمه تعطیل دارند و حتی اسفندماه که انتظار بازار خوب برای شب عید داشتیم، وضعیت مناسبی رقم نخورد.‌

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سعید حیاتی در گفتگو با اقتصاد آنلاین گفت: «دلایل اصلی رکود بازار چرم دو عامل دارد، در وهله اول در سال گذشته ناهماهنگی میان بخش‌های مختلف اداری باعث شد که کالاهای موردنیاز در تولید چرم بیش از سه ماه در گمرک بماند و این روند منجر شد تولیدکننده‌های زیادی نتوانند با دست پر در بازار شب عید حاضر باشند. »

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها حمایت کافی از اصناف ندارند و فعالان این بخش نمی‌توانند از حمایت مالی لازم از سوی بانک‌ها بهره مند شوند و این عامل اصلی رکود در بازار تولید چرم شده است، تصریح کرد: «همکاری نداشتن بانک‌ها با اصناف ریشه‌ای عمیق‌تر دارد و اثرات بیشتری بر فعالان بازار می‌گذارد. اول اینکه بانک‌ها در پرداخت سودهای بالا و غیرقانونی به مشتریان رقابت دارند و این موضوع باعث جذب سرمایه‌گذاران داخلی به سمت بانک‌ها شده است و رغبت افراد را جهت سرمایه‌گذاری در صنف چرم که دیربازده است را کاسته است. ‌»

حیاتی خاطرنشان کرد: «بانک‌ها باوجود جذب بالای سرمایه‌گذاران داخلی، در پرداخت تسهیلات مورد نیاز به اصناف سنگ اندازی می‌کنند و حتی برای جواز کسب یک واحد صنفی اعتباری قائل نیستند و در عوض باحالت تجسس از زندگی متقاضی وام کنکاش می‌کنند. این درحالی است که صاحب جواز مراحل مختلفی را جهت به‌دست آوردن اعتبار صنفی طی کرده است و از نظر اتحادیه‌ها فرد معتبری است. »

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com