«مجلس علمای اندونزی» طی فتوایی خواهان مجازات اعدام برای رابطه جنسی همجنسگرایانه شد

شاخص ترین بدنه روحانیون در اندونزی با صدور فتوایی برای رابطه جنسی همجنسگرایانه مجازات اعدام را تعیین کرد

علیرغم آنکه در قانون اندونزی روابط جنسی همجنسگرایانه جرم نیست، خشونت همجنسگرا- و ترنس ستیزانه بسیاری در این کشور گزارش می شود. «مجلس علمای اندونزی» (MUI) همجنسگرایی را گناه می داند و در ماه مارس امسال، فتوایی صادر کرد که در آن همجنسگرایی یک بیماری دانسته شده که باید درمان شود و برای «جرایم همجنسگرایانه» مجازات های متعددی را از شلاق تا اعدام پیشنهاد داده است.
https://t.me/Iran6Rang
به گزارش جاکارتا پست، به نقل از حسن الدین، مسئول کمیسیون فتوای مجلس علما «رابطه جنسی مقعدی، همجنسگرایان، گی ها و لزبین ها در قانون اسلامی حرام هستند و [همجنسگرایی] عمل فاسدی است که مستحق مجازات مرگ است.»

وی افزود: «اصلا مهم نیست که آن ها عاشق هم هستند. این موضوع در قانون [اسلامی] ممنوع است. این یک عمل جنسی است که باید شدیدا مجازات شود. پسندیده نیست که دولت ازدواج همجنسگرایان را قانونی کند.»
https://www.instagram.com/6rangiran

به نقل از دیتک نیوز، این فتوا به عنوان «تذکری به عامه مردم است» که همجنسگرایی یک رفتار «انحرافی» است و «آبروی اندونزی را لکه دار می کند».
فعالان ال جی بی تی در اندونزی این فتوا را معادل ترویج نفرت و تشویق مردم به جرایم برخاسته از نفرت می دانند.

در سپتامبر سال گذشته نیز استان آچه اندونزی بر اساس شریعت اسلامی قوانین منع همجنسگرایی اتخاذ کرد.
در سال ۲۰۰۴ نیز قانون منع کارگری جنسی در شهر پالمبانگ به تصویب رسید که عمل جنسی همجنسگرایانه و رابطه جنسی مقعدی را به عنوان تن فروشی معرفی می کرد.
https://6rang.org

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com