روژی کورد: بنا بر بیانیه کاخ سفید، دونالد ترامپ به صورت تلفنی با تزرا می، نخست وزیر بریتانیا و آنگلا مارکل، صدراعظم آلمان، درباره حمله موشکی امریکا به سوریه گفتگو و تبادل نظر نموده است.

کاخ سفید اعلام کرده است که می و مرکل حمله موشکی آمریکا به سوریه را تأیید و با دخالت نظامی آمریکا در بحران سوریه موافقت کرده‌اند.

رهبران سه کشور طی این گفتگو بر سر این نکته که بشار اسد می‌بایست وادار به پذیرش مسئولیت بشود با یکدیگر توافق داشته‌اند. قرار است که لندن، برلین و واشنگتن همچنان در مورد بحران سوریه با یکدیگر در ارتباط باشند و هماهنگ عمل کنند.

بریتانیا اعلام کرده است که نخستوزیر بریتانیا هم مانند رئیس جمهوری آمریکا اعتقاد دارد که اکنون فرصت خوبی پیش آمده برای قانع کردن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نسبت به ضرورت برکناری بشار اسد.

بریتانیا، از حامیان گزینه برکناری اسد از قدرت، به دنبال آن است که وزرای خارجه گروه ۷ را متقاعد کند تا با انتشار بیانیه ای جدی و حتی اعمال تهدید و تحریم های بیشتر علیه مسکو، روسیه را مجبور کند از حمایت نظامی خود از دولت اسد دست بردارد.

روز گذشته، وزرای خارجه گروه هفت در لوکای ایتالیا گردهم آمدند تا در نشستی که بر بحران سوریه و حمله شیمیایی اخیر این کشور متمرکز شده، فشارها بر روسیه برای پایان دادن به حمایتش از سوریه را افزایش دهند.

مهم‌ترین موضوع اجلاس وزاری خارجه هفت کشور صنعتی جهان در شهر لوکا در ایتالیا بحران سوریه و ضرورت برکناری بشار اسد با موافقت روسیه است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com