مروفایتی: بنا بر گزارش خبرنگار مروفایتی از اشنویه، شب ۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۶ شمسی، مامورین نیروهای انتظامی طی یورشی به کولبران، ۷ رأس از اسبهای آنها را به رگبار بسته و کشته اند.

خبرنگار مروفایتی از اشنویه اعلام کرد که شب ۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۶ شمسی، در ناحیه “زربست” شهرستان اشنویه در استان ارومیه، کولبران کورد در حالیکه هیچگونه باز و کالایی را با خود حمل نمی کرده اند، مورد یورش نیروهای انتظامی این شهرستان قرار گرفته و در نتیجه ۷ رأس از اسبهای کولبران از سوی نیروهای انتظامی به رگبار بسته و کشته شده اند.

از سوی دیگر، شب یکشنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۶ شمسی، بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای انتظامی و هنگ مرزی سردشت به کولبران، یک تن به شدت زخمی شده است.

از سوی دیگر طی این تیراندازی که در نزدیکی روستای بیتوش ناحیه آلان سردشت رخ داده است، همچنین ۷ رأس اسب کولبران کشته شده اند.

هویت کولبر مجروح، “رزگار” اهل روستای کوله سه، می باشد.

فعالان حقوق بشر کورد مطلع در این زمینه می گویند: “پس از فرار کولبران و متواری شدنشان از محل بر اثر ترس از تیراندازی مستقیم و کشته شدنشان، ماموران نیروهای انتظامی، اسبهای کولبران را در محل کشته اند”.

از سوی دیگر، غروب روز جمعه ۱۱ فروردین ماه ۱۳۹۶ شمسی، یک کولبر ۶۵ ساله کورد بنام عبدالله از اهالی روستای “کوربناو” سردشت، بر اثر سقوط از ارتفاعات در مرز “بیتوش” این شهرستان جان خود را از دست داد.

همچنین روز شنبه ۵ فروردین ماه ۱۳۹۶ شمسی، دو کولبر دیگر در منطقه مرزی “شیخ سیله” از توابع منطقه “تازه آوا” در ثلاث باوه جانی، بر اثر شلیک مستقیم نیروهای هنگ مرزی و انتظامی این شهرستان به شدت مجروح شده اند. هویتی یکی از کولبران “ولی رمضانی” اعلام شده است

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com