سیزدهمین سالروز تشکیل سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان
«سازمان دفاع از حقوق بشر کُردستان» در بیستم فروردین۱۳۸۴ (نهم آوریل ۲۰۰۵) با هدف کوشش برای تحقق حقوق و آزادی‌های تصریح شده در اعلامیه جهانی حقوق‌بشر،دیده‌بانی و پاسداری از حقوق بشر،آموزش و ترویج حقوق‌بشر و دموکراسی،توسعه روابط و مناسبات دوستانه در میان ملت‌ها و اقوام تاسیس شد.
فعالیت‌های این سازمان در راستای تلاش برای الغای مجازات اعدام،تلاش برای جلوگیری از شکنجه و دیگر رفتارهای خشن ،تلاش برای رفع نابرابری‌های حقوقی میان زنان و مردان،تلاش برای منع خشونت علیه کودکان،تلاش برای آزادی کلیه زندانیان وجدانی و عقیدتی‌ای،کوشش برای تشکیل دادگاه‌های صالح و علنی و عادلانه برای تمامی زندانیان سیاسی،کوشش برای رفع هرگونه تبعیض و فشار و خشونت،کوشش برای رفع موانع آزادی بیان و عقیده،کوشش برای رفع موانع برگزاری تجمعات و گردهمایی‌ها و در نهایت کوشش برای شناسایی موجودیت، هویت و حقوق اقلیت‌های ملی، قومی، زبانی و مذهبی انجام گرفته است.
امروز نهم آوریل برابر یکشنبه ۲۰ فروردین،این سازمان دوازده سال از فعالیت خود را تحت سرکوب شدید پشت سر گذاشته و وارد سیزدهمین سال فعالیت شده و همچنان به عنوان تجلی گر و نماینده جامعه مدنی سرکوب شده مناطق کُرد زبان و برغم فشار و سرکوب و محدودیت‌های موجود کماکان خود را متعهد به دفاع از حقوق و آزادی های مردم کُردستان می داند و از آزادی و امنیت انسانی تمام مردم ایران و همه مردمان تحت ستم و تبعیض حمایت و دفاع می کند.
تلاشگران جامعه مدنی و کوشندگان سازمان دفاع از حقوق بشر کُردستان هم اکنون در وضعیت بسیار دشواری بسر می برند،کبودوند که امروز به عنوان بنیانگذار و پدر حقوق بشر کُردستان از سرآمدان حقوق بشر در ایران شناخته می‌شود، به دلیل دفاع از حقوق بشر و دفاع از حقوق اقلیت‌ها و مردم کُرد در غیرقانونی‌ترین و ناعادلانه‌ترین محکومیت، نزدیک به ۳۵۷۶ روز است که از آزادی و فعالیت محروم شده است.
این سازمان آزادی آقای کبودوند و دیگر زندانیان سیاسی و حقوق بشری، توقف نقض حقوق بشر و اعدام‌ها در کشور و آغاز تلاش و اقدام برای بهبود وضعیت حقوق بشر در ایران و «روژهه‌لات»، توقف سرکوب و کشتار مردم کُرد «باکوور» توسط دولت ترکیه و از سرگیری مذاکرات صلح با کُردها در آن کشور، و سرانجام شکست گروه‌های تروریستی و دولت‌های سرکوبگر در منطقه و رهایی مردم در «روژئاوا» و اقلیم کردستان «باشوور» از تروریسم و سرکوب و دستیابی آنها به حقوق و مطالبات و خواسته‌هایشان را آرزومند و خواستار است.
سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان
یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ نهم آوریل ۲۰۱۷

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com