روژی کورد: به گفته سفیر بریتانیا در سازمان ملل، روسیه و چین به سازمان ملل پیشنهاد کرده اند تا تحقیق درباره استفاده از سلاحهای شیمیایی در سوریه، عراق را نیز دربر بگیرد.

ماتیو ریکرافت، روز جمعه ۴ فروردین ۱۳۹۶ شمسی گفت این پیشنهاد در جلسه محرمانه شورای امنیت درباره جنگ موصل که او ریاست آن را به عهده داشت مطرح شد.

به گفته سفیر بریتانیا، کشورش با این پیشنهاد مخالفت کرده است.

خبرگزاری فرانسه می گوید جلسه شورای امنیت درباره مصوبه پیشنهادی چین و روسیه تصمیمی اتخاذ نکرده و معلوم نیست که آیا چین و روسیه این مصوبه را به رای گیری خواهند گذاشت یانه.

ماتیو ریکرافت در ادامه گفت در این جلسه روسیه و چین متن مصوبه ای را پیشنهاد کردند که خواهان گسترش تحقیقات بین المللی در عراق است اما بریتانیا باآن مخالف کرده است. او در جلسه شورای امنیت توضیح داد که وضعیت در عراق و سوریه از هم متفاوت است: دولت عراق با سازمان منع سلاحهای شیمیایی همکاری می کند و هیچگونه اتهامی علیه بغداد مبنی بر استفاده از سلاحهای شیمیایی وجود ندارد.

در این جلسه کشورهای عضو شورای امنیت از به کارگرفتن سلاحهای شیمیایی توسط گروه دولت اسلامی یا داعش در موصل اظهار نگرانی کردند و گفتند بی صبرانه منتظر «نتایج تحقیقات دولت عراق» در این زمینه هستند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com