هانا: بر اساس گزارشی که توسط “نیویورک تایمز” منتشر شده است، شرایط دریافت ویزای سفر به آمریکا برای میلیون‌ها متقاضی دشوارتر می‌شود. گفته می‌شود که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا بخشنامه‌ای داخلی به همه سفارتخانه‌های آمریکا در سراسر جهان ارسال کرده و خواستار کنترل دقیق‌تر متقاضیان سفر به آمریکا شده است.

این سخت‌گیری شامل حال ۳۸ کشور نمی‌شود. این ۳۸ کشور عبارتند از تقریبا همه کشورهای اروپایی و کشورهای استرالیا، ژاپن و کره جنوبی.

آمریکا خواستار اطلاعات بیشتری درباره افرادی است که قصد سفر به آن کشور را دارند. بررسی این اطلاعات امری زمان‌بر بوده و همین امر باعث تاخیر طولانی در دریافت ویزا می‌شود. احتمال پاسخ منفی نیز افزایش می‌یابد.

وظیفه بررسی مشخصات فردی افراد متقاضی سفر به آمریکا برعهده نمایندگی‌های سیاسی آمریکا در سراسر جهان گذاشته شده است. از این رو، امر بررسی و دریافت ویزا بیش از پیش طول خواهد کشید. قرار بر این شده است که همه آدرس‌های پست الکترونیکی و فعالیت‌های فرد متقاضی در شبکه‌های اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد. از آن گذشته، تمامی سفرهای ۱۵ سال گذشته فرد متقاضی و کارفرمای او نیز بررسی شود.

از آنجه که بررسی این اطلاعات در مورد تک تک متقاضیان سفر به آمریکا کاری بسیار دشوار و زمان‌بر است. از این رو، احتمال دریافت روادید متقاضیان سفر به آمریکا کاهش خواهد یافت یا بسیار طول خواهد کشید.

دشوارتر شدن شرایط دریافت ویزا برای سفر به آمریکا به موازات تلاش‌های دولت ترامپ برای ایجاد محدودیت برای سفر شهروندان ۶ کشور عمدتا مسلمان صورت می‌گیرد. این فرمان ناظر بر سفر شهروندان کشورهای ایران، یمن، سودان، سوریه، سومالی و لیبی می‌شود. فرمانی که برای بار دوم به مناقشه بین دولت ترامپ و دستگاه قضایی آمریکا منجر شده است.

به نظر می‌رسد که دولت ترامپ خواستار دریافت اطلاعات بیشتری درباره این افراد است. حتی قرار شده است که در کنترل امنیتی مسافران، فعالیت آن افراد در شبکه‌های اجتماعی نیز رصد شود.

ترامپ مدعی است که این محدودیت‌ها به منظور دفاع از شهروندان آمریکا در برابر خطر تروریسم اسلامی اجرا می‌شوند. حال آنکه اکثر حملات تروریستی صورت گرفته در فاصله زمانی ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ توسط افرادی صورت گرفته که شهروند آمریکا بوده‌اند.

در اثر این حملات مجموعا ۲۹۵ نفر کشته شده‌اند. حال آنکه ۷۰ درصد این حملات با ۲۰۶ قربانی توسط نژادپرستان سفیدپوست آمریکا صورت گرفته‌اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com