روژی کورد: گروه تروریستی داعش، مسئولیت حمله روز چهارشنبه دوم فروردین ماه ۱۳۹۶ شمسی در نزدیکی پارلمان بریتانیا در لندن را بر عهده گرفت.

گروه تروریستی داعش، طی بیانیه ای ضمن برعهده گرفتن مسئولیت این عمل تروریستی، فرد حمله کننده را “سرباز دولت اسلامی” خواند.

این بیانیه روز پنج‌‌شنبه سوم فروردین در وبسایت اعماق، وابسته به داعش منتشر شده است.

در این بیانیه‌ آمده است که “این عملیات در پی فراخوان به حمله به [شهروندان] کشورهای تشکیل‌دهنده ائتلاف” انجام شده است.

این ائتلاف که تحت رهبری آمریکا قرار دارد و از جمله بریتانیا عضو آن است بیش از دو سال است که مواضع “دولت اسلامی” را در سوریه و عراق هدف قرار می‌دهد.

ترزا می‌، نخست‌وزیر بریتانیا در پارلمان این کشور گفته است که عامل حمله تروریستی لندن متولد بریتانیا و برای نیروهای اطلاعاتی کشور شناخته‌شده بود.

در حمله زیر گرفتن رهگذران توسط خودرو در نزدیکی پارلمان بریتانیا در لندن پایتخت این کشور، دستکم ۱۲ تن زخمی شدند که حال دو تن از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

بنا بر گزارش‌ها، مهاجم پس از حمله، از خودرو پیاده شده و یک نیروی امنیتی را در محوطه پارلمان، با سلاح سرد زخمی کرد.

این حمله بر روی پل ویستمنستر روی داد. یک مقام مسئول بریتانیایی اعلام کرد نیروهای پلیس به سمت مهاجم آتش گشودند و سپس او را با هلیکوپتر منتقل کردند.

گروه شبه‌نظامی “دولت اسلامی” پیش از این نیز مسئولیت بسیاری از حملات علیه کشورهای غربی را بر عهده گرفته است، از جمله تهاجم به یکی از بازارچه‌های کریسمس شهر برلین در ۱۹ دسامبر ۲۰۱۶ که ۱۲ کشته بر جا گذاشت.

عملیات دیگر حمله در ساحل نیس به جمعیت حاضر در جشن‌های روز ملی فرانسه در ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۶ است که ۸۴ نفر را به کشتن داد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com