روژی کورد: پس از انتشار خبر استقرار ۴۰۰ تن از نیروهای ویژه امریکا و نیز تانکهای زرهی و تجهیزات نظامی امریکا در شهر منبج در سوریه، منابع نظامی عراقی امروز دوشنبه ۲۳ اسفندماه ۱۳۹۵ شمسی، از استقرار دو هزار نیروی پیاده نظام تازه نفس آمریکایی به یکی از پایگاههای نظامی در استان الانبار خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، به نقل از یک افسر عالی رتبه عراقی ، دو هزار سرباز تازه نفس آمریکایی روز دوشنبه وارد پایگاه نظامی الانبار شدند. به گفته این افسر عراقی که نخواست نامش فاش شود، این تعداد نیروی پیاده نظام آمریکایی قرار است در عملیات نظامی آینده علیه داعش از نیروهای عراقی پشتیبانی کنند.

گفته می شوذ این نیروها هم اکنون در پایگاه نظامی «الاسد» که در غرب الرمادی واقع شده است مستقر شدند.

جوزف ووتل، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا، روز پنجشنبه ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۵ شمسی، اعلام کرد که نیروهای ایالات متحده برای برقراری امنیت، ثبات و وهمچنین کمک به سوری‌ها و نظارت بر روند انتقال مسالمت آمیز قدرت در سوریه برای مدتی طولانی در این کشور باقی خواهند ماند.

وی در بیانیه‌ای تاکید کرد که اوضاع کنونی سوریه نیازمند حضور موثر و قوی آمریکا در این کشور است و هیچ ضرورتی وجود ندارد که نیروهای آمریکا پس از شکست داعش سوریه را ترک کنند.

اعلام این خبر از سوی جوزف ووتل در حالیست که سرهنگ جان دوریان سخنگوی ائتلاف بین‌الملل به رهبری ایالات متحده علیه داعش، از استقرار نیروهای یک واحد توپخانه تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در سوریه خبر داد و گفت که این اقدام به منظور تسریع در شکست گروه داعش صورت گرفته است.

او افزود که در روزهای اندک گذشته، حدود ۴۰۰ نیروی نظامی آمریکایی در سوریه مستقر شدند او تاکید کرد که عملیات قطع خطوط ارتباطی و محاصره شهر الرقه، مرکز گروه داعش در سوریه، به خوبی پیش می‌رود.

بشار اسد، روز شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ شمسی، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فونیکس چین، حضور نیروهای نظامی آمریکا در سوریه را مصداق «تجاوز» دانست.

اسد همچنین افزود: ” آنها برای ورود به خاک سوریه مجوزی از سوی او نداشته اند. انتقاد آقای اسد در حالی است که نیروهای نظامی روسیه و ایران در خاک این کشور حضور دارند.”

در عین حال، برت مکگورک، نماینده ویژە رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف بین‌المللی مبارزە علیە گروه تروریستی داعش، با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کوردستان دیدار و گفتگو خواهد نمود.

منابع محلی از اقلیم کوردستان گزارش داده اند که امروز دوشنبە ٢٣ اسفند‌ماه ۱۳۹۵ شمسی، برت مکگورک فرستادە ویژە دونالد ترامپ در ائتلاف بین‌المللی مبارزە علیە داعش بە هولیر سفر خواهد کرد.

گفته می شود قرار است برت مکگورگ طی سفرش بە هولیر، پایتخت اقلیم کوردستان، با مسعود بارزانی، رئیس حکومت اقلیم کوردستان، طی نشستی آخرین تحولات منطقە و آیندە شهر موصل بعد از جنگ داعش را مورد بحث و برسی قرار دهد.

پیشتر برت مکگورگ در بغداد اعلام کردە بود کە نیروهای عراقی راه فرار نیروهای داعش را بستە و سرنوشت آنها تنها مرگ می‌باشد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com