حکم اعدام جوان ۲۰ ساله‌ای که در چهارشنبه‌سوری سال ۹۳ با پرتاب نارنجک دست ساز، در خیابان، باعث مرگ یکی از سربازان نیروی انتظامی شده بود، از سوی قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی صادر شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خراسان، ساعت ۲۱:۴۵ آخرین چهارشنبه سال ۱۳۹۳ یکی از سربازان وظیفه کلانتری مصلای مشهد که به‌عنوان نیروی کمکی به کلانتری سناباد اعزام شده بود، مورد اصابت نارنجک دست ساز در خیابان مجد قرار گرفته و مجروح شد.

با مرگ «مجید فخرایی» (سرباز ناجا)  «س – م» (یکی از متهمان) به پرتاب نارنجک دست ساز به سوی سرباز نیروی انتظامی اعتراف کرد این پرونده با صدور کیفرخواست، در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی مورد رسیدگی قرار گرفت. در چندین جلسه محاکمه که به ریاست قاضی مجتبی علیزاده و مستشاری قاضی مصطفی بنده‌ای برگزار شد،

وکلای مدافع نیز به دفاع از موکلان خود پرداختند وکیل متهم گفت: فکر می‌کنم این موضوع قتل شبه عمد است چرا که موکل من قصد کشتن کسی را نداشته است. این گزارش حاکی است: پس از انجام چندین جلسه محاکمه قضات دادگاه کیفری یک خراسان رضوی با توجه به نظر قطعی این کمیسیون، محتویات پرونده‌ها،گزارش‌های پزشکی قانونی و نیروی انتظامی رأی به قصاص نفس داد.

بنابر رأی صادر شده از سوی شعبه پنجم دادگاه کیفری یک که به امضای قاضی علیزاده (رئیس) و قاضی بنده‌ای (مستشار) رسیده «س- م» متهم این پرونده به قصاص نفس محکوم شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com