بیانیه ۲۰ سازمان حقوق بشری که هم‌زمان با روز زن منتشر شد و از مقامات ایران خواسته بود به آزار و اذیت و تعقیب قضایی مدافعان حقوق بشری پایان دهند، در فضای مجازی بازتاب‌های بسیاری داشت. رادیو زمانه نوشته ‌است: «۲۰ سازمان حقوق بشر بین‌المللی و ایرانی با انتشار بیانیه‌ای مشترک توجه جامعه جهانی را به وضعیت زنان فعال در جنبش دادخواهی جلب کرده‌اند. بر اساس بیانیه این گروه‌های حقوق بشری در ماه‌های گذشته چندین مدافع حقوق بشری از جمله منصوره بهکیش، مربم اکبری‌منفرد و راحله راحمی‌پور مورد ارعاب و تهدید حکومت ایران قرار گرفته‌اند. این افراد به دلیل پیگیری درباره سرنوشت اعضای خانواده و عزیزان خود به اتهام اقدام علیه امنیت ملی متهم شده‌اند.

این سازمان‌های مدافع حقوق بشرهمچنین در بیانیه خود نوشته‌اند که مقامات ایران باید محیط امنی را برای مدافعان حقوق بشر فراهم کنند تا آن‌ها بتوانند آزادانه اطلاعات مربوط کشتار سال ۶۰ را جمع‌آوری کنند و بدون ترس از آزار و اذیت، به بیان نظرات خود و دفاع از حقیقت و عدالت بپردازند.
بنیاد برومند، عفو بین الملل، آرتیکل ۱۹، دیدبان حقوق بشر، عدالت برای ایران و کمپین جهانی حقوق بشر در ایران، از جمله امضاکنندگان این بیانیه‌ هستند.»
این بیانیه را از این‌جا بخوانید.
تلگرام عدالت برای ایران را دنبال کنید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com