خبرگزاری سحام از صدور حکم شش ماه حبس تعزیری برای محمدحسین کروبی، فرزند مهدی کروبی، به اتهام انتشار نامه پدرش خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمدحسین کروبی در پی انتشار نامه مهدی کروبی به حسن روحانی از سوی قاضی مقیسه، رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به تبلیغ علیه نظام متهم و به شش ماه حبس محکوم شده است.

هفت ماه پس از انتشار نامه مهدی کروبی خطاب به حسن روحانی، رئیس‌جمهور، محمدحسین کروبی به دادگاه انقلاب احضار و پس از چهار جلسه بازجویی به همراه فرزندش، به تبلیغ علیه نظام متهم شده بود.

اتهام تبلیغ علیه نظام در پی کیفرخواستی بوده که توسط وزارت اطلاعات تنظیم و به دادگاه ارائه شده است.

مهرماه گذشته، محمدحسین کروبی گفته بود که “پدرم تابه‌حال ده‌ها نامه و بیانیه نوشته و مسئولیت آنها را هم خود برعهده گرفته است و در حال حاضر هم به دلیل حصر غیرقانونی و خارج از ضوابط قضایی که برایشان به وجود آمده، درخواست محاکمه علنی کرده است.”

مهدی کروبی در نامه سرگشاده خود خطاب به حسن روحانی، با اظهار این نظر که رفع حصر خود را در اختیار رئیس‌جمهوری نمی‌داند، خواستار برگزاری محاکمه علنی خود شد تا در جریان محاکمه “ادله خود مبنی بر تقلب انتخابات ریاست جمهوری ٨۴، مهندسی انتخابات ریاست جمهوری ٨٨ و آنچه بر فرزندان این کشور در بازداشتگاه ای قانونی و غیرقانونی گذشت را به اطلاع عموم برسانم.”

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com