روژی کورد: به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، دست‌کم ۸۰ کارگر شهرداری رودبار جنوب و سازمان‌های وابسته به آن که دارای معوقات مزدی از سال ۱۳۹۳ تا کنون هستند، در هفته گذشته سه روز اعتصاب نموده و دست از کار کشیدند.

بنابراین گزارش وب‌سایت خبری شهرستان رودبار، «رودبار ما»، بخشی از ۸۰ کارگر اعتصابی در دو سال گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند. یک کارگر رفتگر شهرداری به رودبار ما گفته که «دوسال است حقوق نگرفته‌ام و گوشی برای شنیدن حرف‌هایم نیست. منتظر روزی هستیم که خداوند بین مظلومیت ما و ظلم شما قضاوت کند.»

کارگران شهرداری رودبار در صورت‌جلسه مطالبات آنها «عدم تحویل لباس کار، کفش کار، ابزار کار و وسایل حفاظت فردی» که بنا به قانون کار برای رعایت ایمنی ضروری است، ذکر نموده اند.

معوقات مزدی این کارگران شامل عدم پرداخت مزایای مزدی سال‌های ۹۳ تا ۹۵، عیدی سال جاری و سنوات و ذخیره مرخصی‌های سال‌های ۹۳ و ۹۴ می‌شوند. این کارگران همچنین بخشی از دستمزدهای سال جاری خود را هم دریافت نکرده‌اند.

پرسنل آتش‌نشانی این شهرداری نیز گفته‌اند که لباس کار و فرم آتش‌نشانی به آنها داده نشده، اضافه‌کاری آنها با وجود شیفت‌های ۲۴ ساعته پرداخت نشده، و حتی آموزش‌های تخصصی و ایمنی به کارکنان آتش‌نشانی نیز در کار نبوده است.

طی سال جاری شمسی کارگران کشت و صنعت مهاباد، کارگران شهرداریهای شهرستانهای سردشت، ربط، بانه، کارگران سدسازی نقده و چندین شهر دیگر بر اثر به تاخیر افتادن معوقه ها و نیز عدم دریافت حقوق چندین ماهه خود اقدام به تحصن و تجمعات اعتراضی نموده اند اما تاکنون به هیچ کدام از آنها پاسخی داده نشده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com