مراسم هشت مارس، روز جهانی زن که قرار بود امروز (چهارشنبه ۱۸ اسفند) با سخنرانی فریبرز رئیس دانا، منیژه نجم‌عراقی و محمد مالجو در دانشگاه علامه برگزار شود با توجه به مخالفت حراست دانشگاه با برگزاری آن لغو شد. این نشست روز پنجشنبه ۱۹ اسفند در سالن اجتماعات سرای محله ایوانک فاز شش شهرک غرب برگزار خواهد شد.

در بیانیه‌ای که به مناسبت لغو این مراسم ارائه شده آمده: اعراض و خصومت با مسائل زنان نه امری است بکر و متأخر،که بنیادی به قدمت تاریخ دارد. سکوتی که نباید شکسته شود و احتیالی که نه در مقابله‌ مستقیم که در فریاد تقدیس و تکریمی است که پیوسته از تمام تریبون‌های رسمی و غیررسمی سر داده می‌شود و مستمسکی است برای به محاق راندن نیمی از اعضای جامعه. آری، به مسأله‌ی زنان می‌توان پرداخت، اما سطحی و سرسری؛ نگاه به ریشه و شالوده و واکاوی بنیادین مسائل موجود تابویی است که نباید شکسته شود.

برگزارکنندگان در ادامه نوشته‌اند حدود یک ماه پیش درخواستی برای برگزاری مراسمی با موضوع تخصصی «اشتغال زنان» در روز جهانی زن به دانشکده‌ علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی ارائه شد. رایزنی‌های اولیه حاکی از موافقت مسئولین دانشکده و شورای نظارت دانشگاه با موضوع برنامه و سخنرانان بود. بنا بر صحبت‌های شفاهی مسئولین، هیچ منعی برای برگزاری مراسم وجود نداشت. اما فقط یک روز مانده به موعد مقرر و ظاهراً با اشاره‌ی مسئولان حراست دانشگاه اجازه‌ برگزاری مراسم داده نشد.

لینک دکهٔ خبر: میدان

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com