روژی کورد: احمد بدری، معاون پژوهشی پژوهشکده پولی و بانکی مرکزی ایران در مصاحبه با تسنیم از مواجه شدن بانک صادرات با زیان ۴ هزار میلیارد تومانی خبر داده است.

مشاور رئیس کل بانک مرکزی ایران از عدم پذیرش صورت حساب‌های غیرواقعی بانک‌ها توسط بانک مرکزی خبر داد و گفت که ارائه صورت‌های مالی غیرواقعی به زیان سهامداران است.

احمد بدری مشاور رئیس کل بانک مرکزی ایران از مانع‌تراشی و سنگ‌اندازی برخی از مدیران بانکی در راه شفاف‌سازی صورت‌ مالی بانک‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، او مخالفت با شفاف‌سازی صورت مالی بانک‌ها را به «ذی‌نفعان» و «بازیگران مختلفی» نسبت داد که در بانک‌های ذی‌نفع و بانک مرکزی هستند.

معاون پژوهشی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی گفت: «شما یک نفر را پیدا نمی‌کنید که با شفافیت مخالفت کند. اما در عمل خیلی‌ها به نظر من شفافیت را برنمی‌تابند. خصوصاً آن‌هایی که به‌نوعی ذی‌نفع هستند.»

به گفته بدری این افراد باید تن به شفافیت بدهند تا عملکرد بانک‌ها و تسهیلات گیرندگان رانتی نمایان شود.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بهار امسال با بستن نماد بورسی برخی از بانک‌ها، بازگشت بانک‌ها به بازار سرمایه تهران را به شفاف‌سازی صورت‌حساب‌های مالی مشروط کرد.

دی امسال بانک ملت پس از آنکه صورت‌های مالی خود را اصلاح کرد به بورس بازگشت. این بازگشت با سقوط ارزش سهام و سود سهام بانک ملت همراه بود.

حسین عبده تبریزی عضو شورای عالی بورس ایران ۵ بهمن در یک برنامه تلویزیونی از دستکاری صورت‌حساب‌های بانک ملت پرده برداشت. به گفته او مدیران این بانک در حالی که بانک با زیان ۳ هزار میلیارد تومانی روبرو شده، در صورت‌های مالی ۲ هزار میلیارد تومان سود اعلام کرده‌اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com