روژی کورد: سران نظامی سه کشور ترکیه، روسیه و آمریکا روز سه‌شنبه، ۱۷ اسفند، در ترکیه گرد هم آمدند تا درباره موضوعات امنیتی منطقه‌ای، به‌ویژه وضعیت سوریه و عراق، تبادل نظر کنند، اما ایران در این نشست حضور ندارد.

در مذاکرات چندین ماه اخیر در مورد سوریه، از جمله در مذاکرات آستانه قزاقستان، ایران معمولاً یکی از طرف‌های مذاکره بوده و در برخی موارد از آمریکا برای شرکت در این گفت‌وگوها دعوت نشده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش ترکیه با انتشار بیانیه‌ای گفت در این نشست که در آنتالیا برگزار می‌شود، ژنرال خلوصی آکار، رئیس ستاد مشترک ترکیه، و دو همتای روسی و آمریکایی او یعنی ژنرال والری گراسیموف و ژنرال جوزف دانفورد دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

نشست این مقام‌های بلندپایه نظامی، نخستین جلسه در نوع خود به‌شمار می‌رود و برگزاری آن در پی بروز تحولاتی در شمال سوریه انجام می‌شود که وضعیت ژئوپولتیکی آن منطقه را با پیچیدگی‌هایی هرچه بیشتر روبه‌رو کرده است.

آنکارا به تازگی تهدید کرده بود که اگر شبه‌نظامیان کورد سوری از منبج خارج نشوند به آنها حمله خواهد کرد، اما مقامات ترک، در چرخشی تازه، روز دوشنبه گفتند که چنین حمله‌ای را تنها پس از هماهنگی با روسیه و آمریکا انجام خواهند داد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com