دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی در اعتراض به تفکیک در ورودی، برخورد نامناسب و غیرقانونی کارمندان حراست و اهانت به زنان دست به تجمع اعتراضی زدند. آن‌ها در این تجمع با سر دادن شعار‌هایی همچون «نه تفکیک جنسیتی، نه توهین جنسیتی» خواستار پاسخگویی مسئولان و حراست دانشگاه و لغو تفکیک در ورود و خروج دختران و پسران دانشجو شدند.

عدالت برای ایران در گزارش تحقیقی «۳۵ سال در حجاب» به نقض گسترده حقوق زنان در ایران می‌پردازد و نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی برای سال‌ها، تعهدات بین‌المللی خود در زمینه اصل عدم تبعیض و اصل منع شکنجه را با اجبار حجاب، به عنوان یک مصداق بارز تبعیض جنسیتی و آزار و اذیت زنان برای اعمال این اجبار، زیرپا گذاشته است.
در این گزارش همچنین برخی از موارد شدید خشونت دولتی برای اعمال قوانین مربوط به حجاب، مستند شده است که منجر به بازداشت، شکنجه و حتی تجاوز در بازداشتگاه به زنان شده و آثار آن زندگی تعداد زیادی از زنان ایرانی را برای همیشه، تغییر داده و منجر به ترک وطن، افسردگی و یا حتی خودکشی برخی از آنان شده است.
گزارش«۳۵ سال در حجاب» را از این‌جا بخوانید.
کانال تلگرام عدالت برای ایران را دنبال کنید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com