مروفایتی: «کامران رشکه»، کولبر وجوان ۱۷ ساله شامگاه یکشنبه ۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۵ شمسی، همراه با چهار کولبر دیگر در ارتفاعات «دوپزه» نزدیک مرز «کێلێ» سردشت براثر کولاک دچار سرمازدگی شده بود، در بیمارستان خمینی ارومیه درگذشت.

طی زمستان امسال و بر اثر حادثه سقوط بهمن در بهمن ماه ۱۳۹۵ شمسی در سردشت، چهار کولبر جان باخته بودند که عبارت بودند از: “شیرزاد عبدالهی، ۲۷ ساله و ساکن سردشت”، هیوا ابراهیمی نیا، ۲۲ ساله و ساکن بانه”، علی (دیار) محمدنژاد، ۱۸ ساله و ساکن سردشت” و “محمد باوی، ساکن روستای باوی سردشت”و “محمد حمزه زاده، ساکن مهاباد”.

آکام (محمد) حمزەزاده، کولبر ۲۱ سالە مهابادی اهل روستای خانقاه که در سردشت گرفتار بهمن شده بود جان باخت.وی اهل روستای خانقاه مهاباد بود.

پدر آکام در این رابطه گفته است: پسرم چهار ماه دیگر دیپلمش را می‌گرفت. دو سال پیش ازدواج‌کرده بود، ۵ ماهی می‌شد خودش و همسرش که ١٨سال بیشتر ندارد برای کار به سردشت رفته بودند.

در روز ۱۰ بهمن امسال هم در پی ریزش بهمن در گردنه «قه ره دان» از توابع روستای «بیوران»، سه کولبر جان خود را از دست دادند.

روز ٢٣ بهمن ماه ١٣٩۵ شمسی یک کولبر کورد بنام خالد قهرمانی، اهل شهرستان پیرانشهر، از ارتفاعات منطقه “آلان ” سردشت از پرتگاه سقوط نموده و در نتیجه به سختى مجروح و دچار ضربه مغزی شده و در بیمارستان خمینی ارومیه جان باخت.

مرگ کولبران در اثر شلیک مستقیم نیروهای رژیم ایران، بهمن و سقوط از ارتفاعات، یکی از اخبار هر روزه کوردستان در ایران می باشد و سالیانه جان عده کثیری از کوردها را می گیرد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com