به گزارش خبرگزاری بهایی نیوز صبح امروز چهارشنبه‌ ۴ اسفندماه ۱۳۹۵ فرهام ثابت و فرزان معصومی هر کدام با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از بازداشتگاه اداره اطلاعات سپاه آزاد شدند.
بنابرگزارش مجموعه خبری بهایی نیوز این دو شهروند بهایی پیشتر در تاریخ ۲۴ بهمن توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند که پس از گذشت١١ روز با قرار وثیقه آزاد شده اند.
پیشتر ماموران امنیتی این استان در اطلاعات سپاه با مراجعه به منازل این دو شهروند بهایی ،ضمن تفتیش منازل آنان و ضبط اموال شخصی از جمله لپ تاپ ، کتابهای مذهبی و غیرمذهبی ، عکس های خانوادگی و مذهبی و همچنین موبایل آنان را به بازداشتگاه منتقل کرده بودند.
ماموران امنیتی در استان فارس در سالهای اخیر بسیاری از شهروندان بهایی در این استان را بازداشت کرده و همچنین چندین مرتبه اقدام به بازداشت های دسته جمعی بهائیان کرده است.
طی ماههای اخیر بازداشت شهروندان بهایی در شهرهای تهران، شیراز ، کرمان، یزد ، زاهدان و اصفهان افزایش یافته است.
صدها نفر از پیروان آیین بهایی پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی زندانی، شکنجه یا اعدام شده‌اند. بسیاری دیگر از پیروان این آئین نیز از سایر حقوق اجتماعی خود مانند حق تحصیل یا کار محروم شده‌اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com