یک قاضی در لبنان در یک پرونده مهم که ممکن است آینده افراد  دگرباش در این کشور را تغییر دهد، اذعان کرده است که همجنسگرایی نباید غیر قانونی باشد.

قاضی “ربیع معلوف” در حکمی که به اصل ١٨٣ اشاره می کند، اعلام کرده است که همجنسگرایی یک انتخاب شخصی است، نه یک جرم قابل مجازات.

این اصل بیان می کند که “یک عمل انجام شده در استفاده از حقی بدون سواستفاده و بدرفتاری و آسیب رساندن نباید به عنوان جرم در نظر گرفته شود.”

این حکم در تضاد با این مساله است که همجنسگرایی تحت اصل ۵٣۴ غیر قانونی است که روابط جنسی که مخالف با قوانین طبیعت هستند را ممنوع می کند.”

همجنسگرایی تا یک سال در زندان مجازات دارد.

سال گذشته، حدود ۵٠ فعال خارج از ژاندارمری حبیش در  بیروت به خاطر اعتراض علیه قوانینی که همجنسگرایی را جرم می شناسند، به گرد هم جمع شدند.

این نخستین اعتراض از نوع خودش در چهار سال بود و مکان برگزاری آن با اهمیت ماند زیرا فعالان وقتی پلیس اخلاقی مظنونین را گرفت ایستادگی کردند.

این رویداد توسط انجمن حلم به رسمیت شناخته شد، که گروه مشهور  حقوق دگرباشان مستقر در این کشور است که  پلاکاردهایی با این مضنون داشتند : “همجنسگرایی بیماری نیست”، و “رابطه جنسی غیر قانونی نیست – قانون شما کهنه و قدیمی است.”

“جنوا سمهات” رییس انجمن حلم گفت که بیشتر افراد تحت یک قانون با قدمت ٩۴ ساله بازداشت شده اند.

او گفت :”بیشتر افراد تحت این قانون اما در خیابان به دلیل ظاهرشان دستگیر شدند.

اگرچه  لبنان بیشتر از دیگر دولت های عربی بردبار است، دگرباش بودن هنوز بطور منظم در تلویزیون مسخره می شود و پلیس اغلب یورش هایی بر کلاب های شبانه می برد که مکرر مشکوک به وجود مردان همجنسگراست.

آخرین اعتراض  دگرباش که در این کشور برگزار شد در سال ٢٠١٢ بود، زمانی که تعدادی از افراد خارج دادگاهی تظاهرات کردند و خواستار پایان دادن به آزمایش مقعد شدند، روندی که شامل اثبات این است که فردی  رابطه جنسی مقعدی داشته است.

وزارت دادگستری از آن زمان از پلیس خواسته است تا انجام این عمل را متوقف کند، اما آنها هنوز ادامه می دهند.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

‏‎ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

‏‎وب سایت ما:

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :

‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

اینستاگرام ما:

‏dharma martia

توییتر ما:

‏@DharmaMartia

‏‎کانال تلگرام ما:

‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia

‏‎همکاران ما:

‏‎‏رسانه همیاری:

‏‎‏http://media.hamyaari.ca

‏‎‏سایت خودنویس:

‏‎‏www.Khodnevis.org

‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:

www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

سایت پلنت ترنسجندر:

‏www.planettransgender.com

‏‎منبع :

http://www.pinknews.co.uk/2017/01/29/lebanon-is-getting-closer-to-decriminalising-homosexuality/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com