یک فعال  همجنسگرا در  نیویورک با الهام از راهپیمایی آخر هفته گذشته در واشنگتن طرح هایی را برای راهپیمایی جشن غرور ملی، یک اعتراض بزرگ در پایتخت کشور در ١١ ژوین اعلام نمود.

دیوید بروینوگ، ۴٢ ساله، از  بروکلین، نیویورک این طرح را در  فیسبوک اعلام نمود و یک صفحه رویداد برای کسانی ایجاد کرد که علاقه مند به ارتباط با پیشرفت اعتراض هستند.

در بخشی از این پست می خوانیم :”ما به تمامی حامیان، دوستان و خانواده اصرار می کنیم که برای جشن غرور ٢٠١٧ (١١-٨ ژوئن) به واشنگتن دی سی سرازیر شوند تا مطمئن شویم که صداهایمان شنیده می شود.”

این راهپیمایی با جشن غرور پایتخت، جشن غرور سالانه واسنگتن دی سی، همزمان است، و سازمان دهندگان امیدوارند که تعداد بسیاری را جلب کند که پیام روشنی را به نخبه قدرتمند واشنگتن ارسال کنند که حقوق دگرباشان مورد تهدید نباشد.

بروینوگ به واشنگتن بلد گفت :”من داشتم این رویداد [راهپیمایی زنان] را در تلویزیون تماشا می کردم و به دلیل همه ی این زنان بسیار افتخار می کردم، زنان قدرتمند در کشور ما که گروهی در خیابان می آیند و صدایشان را به گوش می رسانند.”

او افزود :”و در پشت ذهن من به عنوان یک مرد آشکارا همجنسگرا من فکر کردم که جامعه همجنسگرایان باید کاری مانند این انجام دهد و پیرو این شتاب فزاینده باشد.”

رایان باس، مدیر اجرایی همبستگی جشن غرور پایتخت با بروینوگ در تماس بوده است و انتظار می رود که کار کند تا این راهپیمایی را به دسته رویدادهای رسمی جشن غرور پایتخت بیاورد.

باس از پیش یک تماس هوشمندانه گرفت، و بروینوگ را انگیخت تا نام این رویداد را در اصل از “همجنسگرایان در بازار” به عنوان فراگیر “راهپیمایی جشن غرور ملی” تغییر دهد.

در بیانیه در فیسبوک آمده است : “این رویدادی همه گیر و صلح آمیز خواهد بود.”

ما این جریان را همانطور که گسترش می یابد پیگیری می کنیم، و اگر سرنوشت اجازه دهد، خواهید دانست که کجا در روز ١١ ژوئن ما را پیدا کنید.

آخرین تظاهرات بزرگ دگرباشان در واشنگتن دی سی “راهپیمایی برابری ملی” در سال ٢٠٠٩ بود، کخ خواستار برابری کامل برای افراد دگرباش در تمامی موضوع های قانون مدنی در کل ۵٠ ایالت بود.

در آن زمان، تنها پنج ایالت ازدواج همجنس داشتند. و صدها هزار شرکت کننده را بخود جلب نمود.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

‏‎ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

‏‎وب سایت ما:

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :

‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

اینستاگرام ما:

‏dharma martia

توییتر ما:

‏@DharmaMartia

‏‎کانال تلگرام ما:

‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia

‏‎همکاران ما:

‏‎‏رسانه همیاری:

‏‎‏http://media.hamyaari.ca

‏‎‏سایت خودنویس:

‏‎‏www.Khodnevis.org

‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:

www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

سایت پلنت ترنسجندر:

‏www.planettransgender.com

‏‎منبع :

https://www.queerty.com/happening-major-lgbt-march-washington-set-d-c-pride-weekend-20170125

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com