براساس گزارش، دیدبانان حقوق بشر کُردستان، روز بیست و چهارم دیماه امسال، از طرف نهادهای امنیتی شهرستان ارومیه به خانواده ی زندانی سیاسی کُرد فهیم کریمی ریک آبادی اعلام شده است که این شخص در زندان مرکزی ارومیه به دلیل عارضه قلبی در گذشته است.

خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کُردستان : فهیم کریمی ریک آبادی زندانی سیاسی کُرد در سالهای دهه ی هفتاد به دلیل عدم همراهی با طرح مسلح شدن روستاییان کُرد(بسیج) بر ضد گروههای سیاسی مخالف جمهوری اسلامی ایران به مدت ۱۱ سال در مراکز مختلف اطلاعاتی و امنیتی، تحت سنگین ترین شکنجه های روحی و جسمی قرار گرفته بود.

همچنین حکومت ایران طی سالهای گذشته تمامی املاک شخصی وی و خانواده اش را به نفع خود مصادره کرده و نهادهای امنیتی برای منصرف کردن ایشان از پیگیری وضعیت اموالش بارها او را تهدید به بازداشت کرده بودند، لذا تلاش های مقتول برای اعاده اموال و دارایی های مصادره شده اش به نتیجه ای نرسید.

اخیرا فهیم کریمی توسط یکی از نهادهای امنیتی شهرستان ارومیه بازداشت شده بود و با وجود پیگیری های مکرر خانواده، دستگیری ایشان از طرف مقامات امنیتی انکار شده بود. اما روز بیست و چهارم دیماه از طرف دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه به خانواده فهیم کریمی ریک آبادی اطلاع داده شد که وی در زندان مرکزی ارومیه به دلیل عارضه قلبی درگذشته است .

لازم به یادآوری است که مقامات امنیتی خانواده ایشان را تحت فشار قرار داده اند که از هر گونه اظهار نظر در مورد دلایل مرگ نامبرده و مراحل تحویل پیکر ایشان با رسانه ها ی جمعی خودداری کنند.

جمعه

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com