ترامپ رییس جمهور آینده دستور حذف فوری تمامی سفیرهایی که توسط رییس جمهور اوباما انتخاب شدند را در انحرافی از پروتکل معمول صادر نمود.

هنگامی که اوباما در سال ٢٠٠٨ پست ریاست جمهوری را تحویل گرفت، هیچ سفیر آشکارا  همجنسگرایی در  ایالات متحده وجود نداشت و رییس جمهور با انتخاب گروهی از سفیرها به دنبال تلافی نبود نماینده سراسر جهان بود.

در بین سفیرهای همجنسگرای انتخاب شده توسط رییس جمهور اوباما روفوس گیفورد ( دانمارک)، جان بری ( استرالیا)، دنیل بایر ( اتریش)، جیمز کاستوس ( اسپانیا) و والی بروستر ( جمهوری دومینیکن) هستند.

به هرحال، تمامی آنها فورا توسط  دونالد ترامپ اخراج شدند – که یک هشدار بی سابقه برای تمامی گماشته های رییس جمهور فعلی صادر نمود تا تمهیدهایی ایجاد کند که بدون استثنا، صرف نظر از موقعیت های خانوادگی، پست های خارج از کشورشان را تا روز مراسم تحلیف رییس جمهور ترک کنند.

این حرکت انحرافی از پروتکل موجود است که برای دوره ی نوسانی ماه های آخر اجازه می دهد که در آن دیپلمات های سیاسی منتخب به تدریج همچنانکه جایگزین ها انتخاب می شوند، منصوب شوند.

این حرکت پس از رخ داد که متحدان ترامپ خواستار شدند که دیپلماسی ایالات متحده از حامیان  حقوق دگرباشان پاک شود.

یک مسئول ارشد انقال قدرت ترامپ به  نیویورک تایمز اصرار نمود که این حرکت کینه توز نیست و تنها درباره اطمینان حاصل کردن از این است که سفیرها طبق برنامه عازم می شوند.

به هرحال، کارشناسان دیپلمات می گویند این حرکت می توانست تعدادی از کشورها را تا زمانی که جایگزین ها توسط  کنگره انتخاب شوند، برای دوره ای طولانی بدون سفیر ایالات متحده بگذارد، که خطر قطع یا آسیب زدن به روابط در این مدت زمان را دارد.

“جولیان اسمیت” مدیر برنامه استراتژی و کشورداری در مرکز امنیت جدید آمریکایی به ان بی سی نیوز گفت :”شما نمی خواهید وضعیتی داشته باشید که در آن کشورها بدون پیوند با رییس جمهور برای مدت طولانی رها شوند. سفیرها می توانند نگرانی شان را کاهش دهند.”

.اگر شما کشوری هستید که در آن مقداری ناسازگاری با ایالات متحده وجود دارد..خودتان را بدون پاسخ دهنده خواهید یافت. افراد در مقام دوم پس از سفیر اغلب دیپلمات های ارشد بسیار توانا هستند، اما در زمان های بحران این کشورها فردی را می خواهند که تماس مستقیم با رییس جمهور داشته باشد.”

مراسم تحلیف ریاست جمهوری در ٢٠ ژانویه انجام خواهد گرفت.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

فیس بوک ما:

‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

وب سایت ما:

‏http://dharmamartia.org

صفحه خبر وبسایت :

‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

کانال تلگرام ما:

‏https://telegram.me/DharmaMartia

همکاران ما:

‏http://media.hamyaari.ca

‏www.Khodnevis.org

‏https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

‏‎منبع :

http://www.pinknews.co.uk/2017/01/16/trump-purges-obama-ambassadors-and-orders-them-to-leave-immediately/?utm source=PNFB&utm medium=SocialFB&utm content=FBN&utm campaign=PNFacebook

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com