آیا می دانید که کلیسا در “سده های تیره” برای  ازدواج همجنسگرایان تقاضای نیکبختی و آمرزش می کرد؟

شما چیزهایی که در گذشته کاربرد داشت را باور نخواهید کرد.

١.قدیمی ترین تصویر  رابطه جنسی که قدمت بیش از  ٣٠٠٠ سال دارد هم زوج های مرد/مرد، زن/زن و مرد/زن را به تصویر می کشد.

٢.قدیمی ترین متن چت شناخته شده ظاهرا بین دو مرد گفته شده است.

یک داستان اساطیری از سلسله بیستم مصر باستان بین هروس و شیث است که برای ٨٠ سال درباره اینکه چه کسی حکمفرمانی کند نزاع می کردند. شیت تلاش نمود تا هروس را متقاعد کند که با او بخوابد، او در این داستان می گوید :”چقدر باسن های تو دوست داشتنی است! و چقدر ران هایت ماهیچه ای است!” سپس رابطه جنسی انجام دادند.

٣.دو مانیکورزن سلطنتی در مصر به نام های نیانخوم و خومهوتپ در یک مقبره مشترک با یکدیگر یافت شدند و شبیه به حالتی بودند که زوج های ازدواج کرده اغلب دفن می شوند. در کنیبه آنها می خوانیم :”پیوسته در زندگی و پیوسته در مرگ”. آنها در ٢۴٠٠ سال پیش از میلاد زندگی می کردند، و این باور وجود دارد که آنها قدیمی ترین زوج همجنسگرای ثبت شده در تاریخ هستند.

۴.بعضی از چهره های تاریخی  همجنسگرا و  دوجنسگرا عشقشان را به خدایان تبدیل کردند. اسکندر کبیر قصد داشت که عشق دوران کودکی اش به نام هفستیون را زمانی که مرد به خدا تبدیل کند اما تنها مجاز شد که او را به عنوان قهرمان الهی اعلام کند. هادریان امپراطور رومی، که در دیوارسازی مشهور بود، پس از اینکه آنتینوس، معشوقه اش در رود نیل غرق شد موفق شد که او را خدا کند.

۵.کلیسا ازدواج همجنسگرایان را در سده های تیره تقدیس نمود و یکی از این زوج ها باسیل یکم از امپراطوری بیزانس (٨٨۶-٨۶٧) و شریکش به نام جان بودند.

۶.در یک اسطوره آفرینش آریستوفان سه جنس وجود دارد : آنهایی که با دو سر مرد هستند (که از خورشید فرود آمدند)، آنهایی با دو سر زن (که از زمین فرود آمدند) و آنهایی با یک سر مرد و یک سر زن (که از ماه فرود آمدند). زئوس ناراضی از آنها، با قطعه کردنشان به نصف، آنها را چلاق نمود. بر طبق داستان، از آن روز، ما در جستجوی نیمه دیگر هستیم تا خودمان را کامل کنیم. این داستان به عنوان منشا عشق شناخته شده است.”

٧.مریخ نشان دهنده ی اصول مرد و زن در هماهنگی است. در اسطوره یونان مریخ پدر هرمافرودیت بود (پسر آفرودیت و هرمس) که دارای اندام های جنسی هم مردانه و هم زنانه بود.

٨.یونانیان باستان به  دگرجنسگرایی و  همجنسگرایی باور نداشتند. به هر حال آنها به فاعل و مفعول باور داشتند. متداول ترین شکل رابطه های همجنس زمانی بود که یک مرد مسن، اراستس، به عنوان معلم سرخانه و معشوقه  با یک پسر جوان، ارومنوس، رابطه داشته باشد. آنها باور داشتند که اسپرم منبع دانش بود و قادر بود که دانش را انتقال دهد.

٩.گروهی از ١۵٠ زوج همجنسگرا در تبس وجود داشت که یک ارتش اسپارتی را شکست دادند، و تا ٣٠ سال شکست نخوردند.

١٠.در چین باستان، به همجنسگرایی به عنوان “آستین بریده ها” و “لذت هلوی گاز گرفته” اشاره می شد.

١١.تا تاریخ ١۴٠٠ واژه ی “دختر” تنها به معنای کودکی از هر دو جنس بود. اگر شما مجبود بودید بین آنها تفاوت قائل شوید، به کودکان مرد به عنوان “دختران سرباز” و به کودکان زن به عنوان “دختران همجنسگرا” اشاره می شد.

١٢*****.واژه ی دراگ ظاهرا یک مخفف است، یک صحنه نمایش که توسط شکسپیر و معاصرانش ابداع شد و به معنای “لباس پوشیدن شبیه یک دختر” می باشد.

١٣.دادگاه  ویرجیانا در سال ١۶٢٩ نخستین ابهام  جنسیتی را در بین مستعمره نشین های آمریکایی ثبت نمود. خدمتکاری به نام توماس (توماسین) هال بطور رسمی توسط فرماندار اعلام شد که “هم مرد و هم زن” است. برای اینکه جلوی گیج شدن هر کس گرفته شود، به هال دستور داده شد که هر روز یک لباس از هر جنس بپوشد.

١۴.در اوایل قرن ١٧ در  لندن در مکانی که اکنون  کاخ باکینگهام قرار دارد یک مکان برای فاحشه های همجنسگرا بود.

١۵.*****نیکلاس بیدل، یک کاشف اولیه آمریکا، در سال ١٨٠۶ یافت که در بین مینیتاریس (قبیله بومی آمریکا) “اگر پسری هر نشانه ای از زن صفتی یا تمایل های دخترانه ابراز کند، بین دختران قرار داده می شود، به شکل آنها لباس پوشانده می شود، با آنها پرورش می یابد و گاهی اوقات با مردان ازدواج می کرد.”

١۶. اوگاندا یک پادشاه همجنسگرا داشت. شاه موانگا دوم، که از ١٨٨۴ تا ١٨٨٨ سلطنت نمود، و بطور گسترده ای گزارش شده است که عشقبازی هایی با خدمتکاران مردش داشته است.

١٧.واژه همجنسگرا در قرن ١٩ به زنی اشاره می شد که فاحشه بود و یک مرد همجنسگرا مردی بود که با زنان بسیاری خوابیده بود.

١٨.مردان همجنسگرا در دهه ١٩٠٠ لندن یک زبان عامیانه کامل به نام پولاری درست کردند که بتوانند در عموم بدون ترس از دستگیر شدن معاشرت کنند. بعضی از واژه ها در زبان عامیانه امروزی باقی مانده است، مانند “نف” به معنای نبود سبک، “تی بی اچ” به معنای درستکار بودن، و “تی جی یو زد” به معنای آراستن و بهبود یافتن است.

١٩.کارمیلا، داستان یک خون آشام زن همجنسگرا بود که زنان جوان را شکار می کرد، و ٢۵ سال پیش از  دراکولا از او نوشته شده است.

٢٠. ایالات متحده ظاهرا از پیش یک رییس جمهور همجنسگرا به نام جیمز بوچانان (پانزدهمین رییس جمهور) داشته است. او برای ١٠ سال با “ویلیام روفوس کینگ” معاون رییس جمهور آینده بطور مشترک زندگی کرد و توسط رییس جمهور اندرو جکسون به عنوان “دوشیزه نانسی” و “خاله فانسی” اشاره می شد.

٢١.کاربرد مدرن همجنسگرا از اصطلاح عامیانه ی “گی کت” می آید که بین دوره گردها به معنای پسری است که با فردی بزرگتر جفت می شود، تجربه فاحشگی بیشتر دارد، با دلالت بر هم خوابگی جنسی که برای حفاظت رد و بدل شده است.”

٢٢.در حالی که عینک های تک چشمی مونوکل از دور خارج شد، طرفدار زیادی در بین دسته زنان همجنسگرای خوش سلیقه و شیک در اوایل قرن بیستم داشت.

٢٣.نخستین فرد مشهور که به عنوان آشکارا همجنسگرا  آشکارسازی نمود بیلی هاینس بازیگر  هالیوود بود که در سال ١٩٣٣ آشکارسازی کرد.

٢۴.قدیمی ترین سازمان دگرباش بازمانده در جهان “مرکز فرهنگی و اوفات فراغت هلند” می باشد که در سال ١٩۴۶ تاسیس شد و از یک “نام پوششی” برای پنهان کردن هدف تابوی سازمان استفاده کرد.

٢۵.قربانیان همجنسگرای مرد  هولوکاست، که یک مثلت صورتی رو به پایین بر لباس داشتند، هنوز زمانی که از اردوگاه های کار اجباری آزاد شده بودند به عنوان جنایتکار در نظر گرفته می شدند. آنها اغلب به زندان بازگردانده می شدند تا وظایفشان را در زندان انجام دهند.

٢۶.منسا، که در سال ١٩۴۶ تاسیس شد، ادعا می کند که نامش به معنای “میز” در لاتین است که به گرد هم آمدن برای  برابری را ابراز می کند. در واقع، تععین شده بود که “منز” نامیده شود که به معنای “ذهن” است. اما نامش برای اینکه با مجله “تنها مردان” اشتباه گرفته نشود تغییر نمود. زیاد زیرکانه نبود.

٢٧.دهه ١٩۵٠ شاهد افراد همجنسگرا بود که تلاش کردند تا  هوموسکشوال را به  هوموفوب تغییر دهند. آنها امیدوار بودند که یک تکیه کلام درباره  عشق همجنس، به جای جنس، کمک می کند.

٢٨.مجله “پلی بوی” برای دهه ها مورد علاقه افراد دگرجنسگرا نیز بوده است، اما یک داستان کوتاه همجنسگرا سبب شد که این شهرت ساخته شود. “هیو هیفنر” ناشر این مجله تنها فردی بود که یک داستان علمی تخیلی درباره دگرجنسگراهایی که اقلیت علیه  همجنسگرایان در ١٩٩۵ بودند را پذیرفت. هنگامی که نامه ها سرازیر شد، او گفت :”این اشتباه بود که دگرجنسگرایان در یک جامعه همجنسگرا مورد آزار و اذیت قرار بگیرند، پس عکس این نیز اشتباه بود.”

٢٩.نیروی دریایی سلطنتی  انگلستان ، در طول دهه ١٩۵٠ یک کلاس قایق های گشت زنی پر سرعت سفارش داد که با پیشوند “گی” نام گذاری شدند. نام ها شامل “مشت زن همجنسگرا” و “اسب جنگی همجنسگرا” می باشد.

٣٠.در حالی که بسیاری می دانند که رمز دستمال جیبی، برای زنان همجنسگرا رایج بود که در دهه ١٩۵٠ و ١٩٧٠ “ستاره های آبی” روی مچ دستشان داشتند که خودشان را در کلاب ها تعیین هویت کنند.

٣١.”جیمی هندریکس” گیتاریست و خواننده آمریکایی برای خروج از ارتش در سال ١٩۶٢ تظاهر نمود که همجنسگراست.

٣٢.یک رمان علمی تخیلی در سال ١٩۶٩دقیقا موج اصلی پذیرش افراد دگرباش را پیش بینی کرد. این رمان همچنین رشد  چین به عنوان اقتصاد جهانی،  اتحادیه اروپا، تیوو(ضبط کننده ویدئوی دیحیتال)، تلویزیون ماهواره ای، پرینترهای لیزری و محبوبیت ماری جوانا را پیش بینی نمود.

٣٣.در دهه ١٩۶٠، اصطلاح ای سی/دی سی یک اصطلاح عامیانه محبوب برای  دوجنسگرایان شد. این اصطلاح از مخفف هایی برای دو گونه جریان های الکتریکی آمده است.

٣۴.”باربارا جردن” نخستین آفریقایی آمریکایی بود که در  تگزاس در سال ١٩٧٣ انتخاب شد. او همچنین یک زن، یک  دموکرات و یک همجنسگرا بود. او بعدها نخستین زن سیاه پوست شد که سخنرانی کلیدی در گردهمایی ملی دموکرات ها ابراز نمود.

٣۵.یک قاتل زنجیره ای به نام “دودلر” مردان همجنسگرا را در دهه ١٩٧٠ در  سانفرانسیسکو مورد هدف قرار داد. او قربانیانش را پیش از به قتل رساندن آنها لخت می کرد و از آنها طرح می کشید. در حالی که سه قربانی نجات یافتند، و یک مضنون شناسایی شد، کسی مایل نبود که خودش را خارج کند و مضنون را محکوم کند.

٣۶.نام “بروس بنز” در سال ١٩٧٠ به “دیوید بویی” تغییر کرد و در فیلم “هالک افسانه ای” به عنوان بروس یک نام همجنسگرای کلیشه ای در نظر گرفته شد.

٣٧.نخستین عروسک آشکارا همجنسگرا به نام “گی باب” در سال ١٩٧٧ ساخته شد. او یک گوش با پیرسینگ داشت و جعبه اش به شکل یک کمد بود.

٣٨.”لئونارد ماتلویچ” نخستین عضو خدمات ایالات متحده بود که آشکارسازی کرد. هنگامی که او مرد، بدون نام دفن شد و تنها به عنوان سرباز کهنه کار همجنسگرای  ویتنام شناخته شد. در سنگ نوشته او می خوانیم :”هنگامی که من در ارتش بودم، آنها به من برای کشتن دو مرد و مدال دادند و برای عاشق فردی بودن از ارتش مرخص شدم.”

٣٩.در اوایل دهه ١٩٨٠، کتابی ادعا می کند که خدمات تحقیقات نیروی دریایی در  شیکاگو در حال پژوهش بر همجنسگرایی بود. پس از اینکه شنیده شد مردان همجنسگرا به خودشان به عنوان “دوستان دوروتی” اشاره می کنند، آنها در مرکز یک گروه همجنسگرا دست به پژوهش بیهوده ای در مورد زنی که به دام نمی افتد زدند.”

۴٠.فیلم بازگشت به آینده در سال ١٩٨۵ صحنه ای حذف شده داشت، هنگامی که مارتی به داک می گوید که او نگران شده است که لاس زدن با مادرش ممکن بود او را همجنسگرا کند.

۴١.نخستین فیلم “بن افلک” در نقش کارگردان در سال ١٩٩٣ فیلم “من همسر همجنسگرایم را کشتم، او را از یک غلاب گوشت آویزان کردم و در حال حاضر یک معامله در دیسنی دارم.”

۴٢.دولت ایالات متحده ساخت یک بمب همجنسگرا را در نظر گرفت. دانشمندان در سال ١٩٩۴ تصور کردند که خالی کردن هرمون های زنانه بر روی نیروهای دشمن، آنها را به یکدیگر مجذوب می کند.

۴٣.”جان بارومن” بازیگر فیلم “دکتر هو” تقریبا نقش ویل را در سریال “ویل و گریس” در سال ١٩٩٨ گرفت. اما او به دلیل اینکه تولیدکنندگان پنداشتند که او بسیار دگرجنسگراست، او این نقش را از دست داد. بارومن همجنسگراست و “اریک مک کوماک” کسی که این نقش را گرفت، دگرجنسگراست.

۴۴.”پیتر تاچل” یک فعال استرالیایی  حقوق همجنسگرایان که در  بریتانیا زندگی می کند، در سال ١٩٩٩ تلاش نمود که دستگیری شهروندی برای “روبرت موگابه” رییس جمهور  زیمبابوه انجام دهد، او به سمت موگابه رفت، این دیکتاتور را با بازوانش گرفت و گفت :”رییس جمهور موگابه، شما به دلیل شکنجه تحت بازداشت هستید.”

۴۵.فعالان دگرباش در سال ٢٠٠۴، در  استرالیا یک ریزکشور ساختند که به نام “پادشاهی همجنسگرایان مرد و همجنسگرایان زن جزیره های دریای مرجان” نامیده می شود. پرچم این کشور پرچم رنگین دگرباشان است، واحد پولی آن  یورو و این کشور هنوز امروز موجود است.

۴۶.گروهی از جزیره  لزبوس  یونان در سال ٢٠٠٨ خواستار یک حکم قانونی شدند تا گروه های همجنسگرا را از استفاده از واژه “لزبین” در نام هایشان منع کند. ادعا نمودند که این “توهین” به آنها در سراسر جهان است. اما این اقدام شکست خورد.

۴٧.” شین هوا” آژانس خبری  چین در سال ٢٠٠٩ به طرز شک برانگیزی در مورد وجود آشکار یک شهر سوئدی گزارش داد، شهری با جمعیت ٢۵ هزار نفر  زنان همجنسگرا که از صحبت با مردان منع شدند. وضع اقتصادی چندین مکان گردشگری سوئدی به دلیل تعداد بازدید کنندگان چینی افت نمود.

۴٨. ماکروسافت در سال ٢٠٠٩ کاربری از “ایک باکس لایو” را ممنوع نمود، چون او شهر “فورت گی”  را برای آدرسش قرار داد. هنگامی که او خواست به آنها بگوید که “فورت گی” در واقع در  ویرجینیای غربی قرار دارد، و سبب درخواست تجدید نظر شهردار شهر در این مورد شد.

۴٩.یک میلیاردر هنگ کنگی ۶۵ میلیون دلار به مردی پیشکش کرد که قادر بود از دختر همجنسگرایش خواستگاری و با او ازدواج کند. اما این اقدام جواب نداد.

۵٠.نخستین بوسه همجنسگرا که در  عربستان سعودی نشان داده شد در سال ٢٠١٢ مشاهده شد. این بوسه در سالن اپرای سوپ در  لیورپول رخ داد که نخستین بوسه همجنسگرای زن در انگلستان بود، که در واقع در سال ١٩٩٣ بر روی آنتن رفت. این اتفاق تنها به لطف جشن گشایش  المپیک ٢٠١٢ لندن بود.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

‏‎ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

‏‎وب سایت ما:

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :

‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

اینستاگرام ما:

‏dharma martia

توییتر ما:

‏@DharmaMartia

‏‎کانال تلگرام ما:

‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia

‏‎همکاران ما:

‏‎‏رسانه همیاری:

‏‎‏http://media.hamyaari.ca

‏‎‏سایت خودنویس:

‏‎‏www.Khodnevis.org

‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:

www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

سایت پلنت ترنسجندر:

‏www.planettransgender.com

‏‎منبع :

http://www.gaystarnews.com/article/50-weirdest-and-coolest-facts-lgbti-history200215/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com