کشیشی از کلیسای اسکاتلند درخواست داده است تا برای مبارزه با همجنسگراستیزی مسائل دگرباشان در مدرسه ها آموزش داده شود.

جناب کشیش جان نوگت از کلیسای سنت فرگوس در ویک، از مردم با ایمان خواست تا برنامه مورد حمایت متعصبین را توقیف کنند.

او حمایتش را از کمپین “زمانی برای آموزش فراگیر” ابراز نمود که با دولت اسکاتلند گفتگو کند تا آموزش فراگیر دگرباشان را در همه مدرسه های اسکاتلند معرفی کند.

او گفت :”من باور دارم که تمامی ساکنین سیاره ی ما حقوقی دارند که با بشریت همراه است. یکی از این حقوق اعطای آموزشی است که به توسعه فردی کمک کنند که می تواند سبب رشد کامل فردی بشود. از این رو انکار و رد این حق ناعادلانه و نامعقول است. آموزش فراگیر برای توسعه فردی حیاتی است و انکار و رد دسترسی به فراگیری معادل با رد  حقوق بشر است.”

“مدرسه ها و دیگر مکان های آموزشی، مراکز دینی و سازمان های جوانان مکان های مناسب این آموزش هستند. اگر جوانان ما در یک جو فراگیر رشد کنند بنابراین  تعصب،  تبعیض و  قلدری به تدریج پایان خواهند یافت. به این معنا  جامعه همجنسگرایان منجر به روشی جلوتر از جامعه های مذهبی دست یافته است که باید فراگیر باشد، اما متاسفانه اینطور نیستند.”

دیگر رهبران دینی حامی این کمپین از جمله “رورند کلوین هولدزورس” از کلیسای اسقفی اسکاتلند و “امان اله ساندی” یک دانشمند اسلامی هستند.

سخنگویی از کلیسای اسکاتلند گفت :”این کلیسا دارای طیف وسیعی از خواسته ها می باشد و “رو جان نوگنت”با صلاحیت شخصی به عنوان یک کشیش محلی سخن می گوید. این کلیسا به افراد صرف نظر از  گرایش جنسی آنها خوش آمد می گوید. این کلیسا به بحث درباره مسائل حقوق بشر ادامه می دهد و هر تصمیمی در این زمینه آزادانه در مجمع عمومی بحث خواهد شد.”

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

‏‎ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

‏‎وب سایت ما:

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :

‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

اینستاگرام ما:

‏dharma martia

توییتر ما:

‏@DharmaMartia

‏‎کانال تلگرام ما:

‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia

‏‎همکاران ما:

‏‎‏رسانه همیاری:

‏‎‏http://media.hamyaari.ca

‏‎‏سایت خودنویس:

‏‎‏www.Khodnevis.org

‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:

www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

سایت پلنت ترنسجندر:

‏www.planettransgender.com

‏‎منبع :

http://www.gaystarnews.com/article/church-scotland-minister-calls-lgbti-issues-taught-schools-tackle-homophobia/ gs.WQ5OkOg

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com