فرماندار ویرجینیا یک دستور اجرایی حفاظت از حقوق دگرباشان در مکان های عمومی را امضا نموده است.

فرماندار “تری مک اولیف” دستور اجرایی ۶١ را امضا نمود که از حقوق دگرباشان در مکان های عمومی حفاظت می کند.

این فرمان اجرایی حفاظت های از پیش موجود بر پایه  گرایش جنسی و  هویت جنسیتی برای کارکنان ایالت به پیمانکاران و در ارائه خدمات دولتی را گسترش می دهد.

این اقدام توسط  کمپین حقوق بشر تجلیل شد.

“جودی وینترهوف” معاون ارشد کمپین حقوق بشر برای سیاست و امور سیاسی گفت :”در حالی که سیاستمداران ضد برابری در حال معرفی قانونی هستند که افراد  دگرباش را هدف قرار می دهد، فرماندار مک اولیف علیه  تبعیض ایستاده است و پیام روشنی برای کسب و کارها ارسال می کند که ویرجینیا برای کسب و کار آزاد است و از همه استقبال می کند.”

“این فرمان اجرایی کمک خواهد نمود تا تضمین دهد پیمانکارانی که با این ایالت کسب و کار می کنند از وجوه مالیات دهندگان برای تبعیض علیه افراد دگرباش استفاده نمی کنند. فرماندار مک اولیف یک قهرمان برای  برابری است و به رهبری مسیر رو به جلو در مبارزه ادامه می دهد تا تضمین کند با همه مردم ویرجینیا صرف نظر از اینکه چه کسی هستند و عاشق چه کسی می باشند، یکسان با شرافت و احترام رفتار می شود.”

فرماندار مک اولیف اوایل این هفته قول داد که یک لایحه دستشویی ضد دگرجنس گونه پیشنهادی را رد کند. این قانون پیشنهادی ویرجینیا، اچ بی ١۶١٢، توسط “باب مارشال” قانونگذار حزب جمهوری خواه مطرح شد.

این قانون ظاهرا توابعی است که افراد  دگرجنس گونه را از استفاده از دستشویی های عمومی در ساختمان های ایالتی منع می کند، اما محتوای واقعی این قانون هولناک تر است.

یک بند این قانون مدرسه ها را مجبور می کند که والدین هر کودکی که درخواست می کند تا با نام یا  جنسیت متفاوتی او را صدا کنند را آگاه کنند حتی اگر کودک در خفا باشد یا از یک واکنش خشونت آمیز در خانه بترسد.

اما اگر فرماندار تری مک اولیف روی قولش بماند، لایحه مارشال ممکن است در تبدیل به قانون دچار مشکل شود.

“برایان کوی” مدیر ارتباط مک اولیف در پاسخ به لایحه پیشنهادی گفت که او هر تلاشی برای قانونی کردن این لایحه را رد خواهد نمود.

کوی گفت :”فرماندار مک اولیف روشن کرده است که او هر لایحه ای که حقوق مردم ویرجینیا را بر پایه گرایش جنسی یا هویت جنسیتی محدود کند، رد خواهد کرد.”

کوی در ادامه به اچ بی٢  کارولینای شمالی اشاره کرد که برای این ایالت رویدادهای بسیار ورزشی و موسیقی مهمی گران تمام شد و کسب و کارهای بزرگ را برانگیخت تا این ایالت را تحریم کنند.

“همانطور که دیدیم این لایحه ها در کارولینای شمالی نه تنها  حقوق مدنی را مختل نمود بلکه شغل ها را از بین برد. فرماندار امیدوار است که جمهوری خواهان در مجمع عمومی این لایحه های ضد تولید را حذف خواهند نمود و تمرکزشان را به سمت ساختن یک اقتصاد ویرجینیای قویتر و برابرتر برمی گردانند.”

همانطور که فرماندار دن پاتریک گفت  تگزاس نیز ممکن است لایحه دستشویی اش را ارائه دهد و اقدام هایی برای معرفی چنین لایحه ای یک اولویت در جلسه قوه قانونگذاری جدید خواهد بود.

ماه گذشته یک مصاحبه مطبوعاتی توسط اتحادیه کسب و کار برگزار شد که نتیجه های یک بررسی را اعلام کرد که تخمین زد اگر تگزاس لایحه دستشویی اش را تصویب کند، ١٠٠ هزار شغل و ٨ میلیارد دلار در اقتصاد این ایالت از دست خواهد رفت.

به معنای واقعی کلمه، قانون پیشنهادی ویرجینیا نیازمند این است که کلاب های استریپ تنها نیازهای زنان را برآورده کنند.

سازمان برابری ویرجینیا گفت :”با یکدیگر ما یک لایحه کوچکتر را سال گذشته شکست دادیم و با یکدیگر این یکی را نیز شکست خواهیم داد. پس از آنچه ما در کارولینای شمالی شاهد بودیم، تمامی اعضای مجمع عمومی باید فورا مخالفتشان را با این لایحه ابراز کنند.”

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

‏‎ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

‏‎وب سایت ما:

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :

‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

اینستاگرام ما:

‏dharma martia

توییتر ما:

‏@DharmaMartia

‏‎کانال تلگرام ما:

‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia

‏‎همکاران ما:

‏‎‏رسانه همیاری:

‏‎‏http://media.hamyaari.ca

‏‎‏سایت خودنویس:

‏‎‏www.Khodnevis.org

‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:

www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

سایت پلنت ترنسجندر:

‏www.planettransgender.com

‏‎منبع :

http://www.pinknews.co.uk/2017/01/05/virginia-governor-signs-executive-order-protecting-lgbt-people/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com