درابتدا هدف از نوشتن همچنین مقاله مهمی این باشد در ابتدا کلام که هاشمی رفسنجانی خود روزگاری در دست داشتن صدها ترور اندیشمندان وروشنفکران داخل وخارج دست داشته است.از تازه ترین رازهای فاش شده این شخص توسط
اسدالله بادامچیان عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی می باشدکه گفته بود: اسلحه‌ای که با آن حسنعلی منصور (نخست‌وزیر شاه) ترور شد، هاشمی رفسنجانی به ما داد. در زمان حیاتش قرار بود فاش نشود .

هاشمی رفسنجانی پس از دیدار سری دو ساعته ای که با سران سپاه پاسداران داشت ، دوساعت بعد از جلسه دچار سکته شد،وآنطور که گفته اند تیم پزشکی باایشان نبودند،
حسن قاضی‌زاده روز یکشنبه ۱۹ دی در نخستین ساعات اعلام خبر درگذشت هاشمی رفسنجانی از احتمال «کوتاهی» در روند درمانی وی سخن گفته بود.

آقای قاضی‌زاده گفته بود آن طور که به او گزارش شده ظاهرا تیم پزشکی همراه اکبر هاشمی رفسنجانی نبوده و ممکن است در این زمینه «کوتاهی» صورت گرفته باشد.

قاضی‌زاده افزوده بود که باید یک تیم پزشکی همراه «شخصیت‌ها» باشد٬ اما زمانی که هاشمی رفسنجانی دچار عارضه قلبی شد، به دلیل نبود تیم پزشکی، فرصت از دست رفت.
قاضی‌زاده هاشمی گفته که هم در تشخیص «سکته قلبی» و هم در رساندن هاشمی به بیمارستان «تاخیر» وجود داشته است.
امااین اظهار نظرها در ایران زود تحت فشار وتغییر مى کنند

 فرزان صفائیان

فرزان صفائیان

وزیر بهداشت در روز بعد از مرگ رفسنجانی گفت: پرونده‌ای در کار نیست؛ جای هیچ‌گونه شبهه‌ای نبوده و دلایل فوت کاملا واضح است. آقای هاشمی خودش علاقه‌ای به داشتن تیم پزشکی نداشت!
آیا رفسنجانی که عامل ترور احمد خمینی بود خود نیز عامل موادشیمیایی دیگری شدتوسط محافظ کاران!!!!!

اگر به کارنامه هاشمی رفسنجانی نگاهی بندازیم میتوانیم بیان کنیم که :
رفسنجانی از مهره های دانه درشت و کلیدی نظام بود و اگر در انفجار حزب جمهوری او و خامنه ای هم حضور داشتند و از بین رفته بودند فی الواقع رژیم کسی که بتواند نظام را در کنار خمینی رهبری کند و بقایش را حفظ کند نداشتند
او آخوندی مکار و حیله گر بود و با صطلاح مار خورده و افعی شده بود.
او یکی ازستونهای اصلی نظام بود و از وی با عنوان استوانه نظام نام می بردند و از هنگام به قدرت رسیدن خمینی، نزدیکترین دستیار او به‌شمار می‌رفت و در همه جنایتهای خمینی نقش درجه اول را داشت.
به گزارش آسوشیتدپرس حضور او چه به‌طور مستقیم و چه از طریق پشت صحنه به اشکال مختلف احساس می‌شد. او همچنین یک دلال در طرحهای مخفی هم‌چون توافق تسلیحاتی ایران کنترا در سالهای ۱۹۸۰ بوده است و در پشت صحنه مسأله اتمی رژیم ایران، رفسنجانی خرید مخفیانه تکنولوژی و تجهیزات مربوطه از پاکستان و سایر جاها را هدایت کرد».
در دوران جنگ هشت ساله رفسنجانی جانشین خمینی بودو در خرداد ماه سال شصت و هفت به‌عنوان فرمانده کل قوا منصوب گردید. وی همراه با محسن رضایی سرکرده پاسداران در به کشتن دادن صدها هزار تن از مردم ایران و به روی مین فرستادن کودکان و نوجوانان، نقش مستقیم داشت .
رفسنجانی این آخوند مکار و جنایتکار همچنین پس از پایان جنگ پاسداران را وارد عرصه فعالیت اقتصادی و غارت وچپاول کرد. رفسنجانی از قبل غارت و چپاول مردم ایران و سرمایه های ملی ایران به ثروت هنگفتی رسید. او در زمان خمینی ریاست مجلس رژیم را به عهده داشت و از بزرگترین جنایتهای وی شراکت و نقش وی در قتل‌عام سی هزار تن از زندانیان سیاسی در سال شصت و هفت می باشد و به همراه خامنه‌ای و احمد خمینی، دستورات جلاد جماران را مو به مو به هیأت مرگ منتقل می‌کرد. رفسنجانی پیش از آن نیز از مهمترین حامیان و مشوقان لاجوردی جلاد اوین بود و از او در برابر اعتراضات منتظری دفاع می‌کرد و در عزل منتظری نیز ایفای نقش نمود.
پس از مرگ خمینی، این رفسنجانی بود که خامنه ای را یک شبه در خُم رنگرزی به عنوان آیت الله رنگ کرد تا ولی فقیه بشود. رفسنجانی پس از خامنه‌ای ریاست‌جمهوری رژیم را به عهده گرفت و این سمت را تا سال هفتاد و شش برای مدات هشت سال عهده‌دار بود. اما وحدت رفسنجانی و خامنه‌ای به طولی نیانجامید و به تضاد و جنگ قدرت پایان‌ناپذیر بین این دو تبدیل شد.
رفسنجانی طراح و سازمانده طرورهای رژیم در خارج کشور بود و چه در زمان حیات خمینی و چه پس از آن در اجرای این ترورها نقش عمده داشت و از همین رو توسط دادگاه آلمان در جنایت میکونوس که رهبران حزب دمکرات کردستان ترور شدند محکوم گردید . او همچنین در انفجار تروریستی مرکز یهودیان دربوئنوس‌آیرس و مرگ هشتاد و شش تن نقش درجه یک داشت و از سوی قضاییه آرژانتین و پلیس بین‌المللی تحت تعقیب بود. در درون رژیم از وی بخاطر دهها فقره ترور و کشتار در داخل و خارج ایران با عنوان ” آىت الله سرخ پوش” نام می بردند.
رفسنجانی در همه دوره‌های مجلس خبرگان نظام عضو این مجلس بود و پس از مرگ آخوند مشکینی در سال هشتاد و شش ریاست آن را به عهده گرفت و این کرسی را در سال نود در جنگ قدرت با خامنه‌ای از دست داد.
علت بنیادی خصومت میان خامنه‌ای و رفسنجانی آن بود که رفسنجانی حاضر به تن‌دادن به ولایت مطلقه خامنه‌ای نبود و بارها به اشکال مختلف بر این نکته که خامنه‌ای حائز همه ویژگیهای ولایت‌فقیه نیست، انگشت می‌گذاشت و بر شراکت خودش در قدرت اصرار می‌ورزید و آن را در قالب تز رهبری شورایی و ولایت شورایی عرضه می‌کرد.
پس از پیامدهای جنگ قدرت در رأس نظام در سال۸۸، خامنه‌ای و باندش رفسنجانی را به‌عنوان رأس فتنه به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم معرفی می‌کردند و مورد حمله قرار می‌دادند.
در جریان جنگ قدرت فزاینده میان خامنه‌ای و رفسنجانی، خامنه‌ای در سال ۹۲ توانست رفسنجانی را توسط شورای نگهبان دست‌نشانده خود رد صلاحیت کند و مانع کاندیداتوری او شود؛ اما ناگزیر و در ترس از قیام ۸۸ به آخوند حسن روحانی که نوچه رفسنجانی شمرده می‌شود، تن داد و طی ۴سال گذشته، رفسنجانی دوباره عملاً به‌عنوان پدرخوانده دولت روحانی و فرد شماره ۲ رژیم و به‌طور رسمی نیز در مقام ریاست مجمع تشخیص مصلحت ایفای نقش می‌کرد.
با مرگ رفسنجانی یکی از مهره های اصلی رژیم حذف شد و از انتقام خشم خلق گریخت. اما نظامی که رفسنجانی جنایتکار یکی از مهرهای اصلی و کلیدی و جنایتکارش بود از قیام خشمگین خلق گریزی نیست.

جنایتکارانی مانند رفسنجانی در تاریخ بسیارند که وقتی از قدرت کنار گذاشته شوند و یا زمان فرا رسیدن آنرا نزدیک بدانند می آیند نقش اپوزوسیون را بازی می کنند تاریخ را بخوانید بسیار می توان مشاهده کرد. طارق عزیز دست راست صدام در بازجویی ادعا می کرد که مخالف سیاستهای صدام است آمریکایی ها گفتند خودتی و در هلف دونی انداختنش. رودلف هس دست راست هیتلر در اواخر جنگ به انگلستان پرواز کرد و گفت مخالف هیتلر است انگلسی ها گرفتنش و تا آخر عمرش در حبس بود. ساده لوح و فراموشکار نباشیم و از تاریخ بیاموزیم!!!

٢٠دی ماه ٩۵

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com