گروه افشای اسرار ویکی لیکس در حال انتشار اطلاعاتی از دولت سعودی است که مردان همجنسگرا را فاش می کند و آنها را در خطر حمله قرار می دهد.

عربستان سعودی زمانی که موضوع حقوقدگرباشان مطرح است، یکی از سرکوب کننده ترین کشورهاست و افراد همجنسگرا می توانند با مجازات هایی از جریمه یا شلاق در ملا عام تا مجازات مرگ مواجه شوند.

ویکی لیکس برای انتشار به طور معمول اطلاعات دولتی از سراسر جهان که بطور غیرقانونی بدست آمده مشهور است. این گروه اخیرا ایمیل هایی که از سرورهای انجمن ملی دموکرات ها بطور غیر قانونی هک شده را منتشر نمود. تصور می شود که این حمله توسط هکرهایی با حمایت روسیه انجام شده است.

این سازمان در حال حاضر متهم است که بطور نسنجیده و بی پروا اطلاعات طبقه بندی نشده و امنیتی از عربستان سعودی را در یک توده انبوده اطلاعاتی جداگانه شامل جزییات شخصی هزاران نفر از مردم سعودی منتشر می کند.

در بین هزاران مدرک، داده هایی شامل اطلاعات شخصی که حداقل یک نفر را با محکومیت رابطهجنسی همجنسگرا شناسایی می کند، و همچنین تعداد قربانیان تجاوزجنسی و افرادی که با اچ آی وی زندگی می کنند، می باشد.

این داده ها همچنین هویت کارگران داخلی را در اختیار عموم قرار می دهد که توسط کارفرماهایشان مورد شکنجه یا آزار و اذیت جنسی واقع شده اند – حتی شماره پاسپورت افراد را همراه با نام کاملشان لیست می کند.

یکی از داده ها شامل جزییات شخصی یک مرد سعودی است که برای انحرافجنسی بازداشت شده است – اتهام همجنسگرایی – و ترس انتقام یا حمله های اوباش را افزایش می دهد.

یک زن معلول که اطلاعات شخصی بدهی او در این توده داده ها منتشر شد به اسوشیتدپرس گفت :”این یک فاجعه است. چه می شود اگر برادرانم، همسایگانم، افرادی که می شناسم یا حتی نمی شناسم این را دیده باشند؟ استفاده ی انتشار گزارش من چیست ؟”

دکتری که داده های بیمارانش منتشر شد، بر این درز اطلاعات برچسب غیرقانونی زد.

“جولیانآسانژ” ناشر مورد انتقاد و تحت فشار ویکی لیکس که سال ها در لندن در سفارت اکوادور بطور مخفی سپری نمود، از پیش گفت :”خطوط اینترنتی سعودی واقعیت هایی را از یک دیکتاتوری مخفی و بطور افزاینده نابهنجار فاش نمود که نه تنها صدمین گردن زدن امسالش را جشن گرفت، بلکه تبدیل به تهدیدی برای همسایگان و خودش شد.”

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

‏‎ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

‏‎وب سایت ما:

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :

‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/home

اینستاگرام ما:

‏dharmamartia

توییتر ما:

‏@DharmaMartia

‏‎کانال تلگرام ما:

‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia

‏‎همکاران ما:

‏‎‏رسانه همیاری:

‏‎‏http://media.hamyaari.ca

‏‎‏سایت خودنویس:

‏‎‏www.Khodnevis.org

‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:

www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

سایت پلنت ترنسجندر:

‏www.planettransgender.com

‏‎منبع :

http://www.pinknews.co.uk/2016/08/23/wikileaks-outs-gay-people-in-saudi-arabia-in-reckless-mass-data-dump/?utmsource=PNFB&utmmedium=SocialFB&utmcontent=FBN&utmcampaign=PNFacebook

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com