موضوع این جشن دگرباشان۵٠ می باشد که ۵٠ سال از زمانی که همجنسگرایی در انگلستان جرم زدایی شد را جشن می گیرد.

امید است که بیش از ٩٠ جشن غرور سراسر انگلستان را گرد هم آورد، گشایش جشن غرور انگلستان ۵٠ سال پس از  جرمزدایی از همجنسگرایی در سال ١٩۶٧ آغاز می شود.

جشن غرور انگلستان با جشن غرور در شهر هال (شرق یورکشایر) ادغام و در ٢٢ ژولای ٢٠١٧ برگزار خواهد شد.

“گی استار نیوز” با “اندی ترین” و “استیو تیلور” روسای مشترک شبکه سازماندهی جشن غرور انگلستان گفتگو نمود تا هر چیزی که شما لازم است بدانید را کشف کند :

ایده ی جشن غرور انگلستان چگونه مطرح شد؟

اندی : من این ایده را ابتدا در جلسه شبکه سازماندهی جشن غرور انگلستان پیشنهاد دادم و به عنوان فرصتی است تا به رویداد جشن غرور انگلستان شانس این را بدهیم تا هر سال بدرخشد.

این همچنین فرصتی است تا تمرکز نسبت به جشن های غرور کوچکتر که بزرگترین یا طولانی ترین جشن های رایج نیستند را تغییر جهت دهیم.

موضوع جشن غرور انگلستان دگرباشان۵٠ می باشد و یک فرصت چندین نسلی است که نشان دهد که تا چه حد از زمان جرم زدایی از همجنسگرایی پیش آمدیم.

استیو : من عاشق این ایده هستم، بویژه چون انگلستان بیش از هر کشوری در اروپا دارای جشن غرور است. بنابراین ما قصد داریم که از مدل جشن غرور اروپا و از جشن غرور انگلستان استفاده کنیم تا آگاهی از ٩٠ جشن غرور مختلف در این کشور را بالا بریم.

چرا شهر هال را انتخاب نمودید؟

اندی : جامعهدگرباشان بخشی جدایی ناپذیر از زندگی فرهنگی ماست و تیم هال ٢٠١٧ جشن غرور در این شهر را به عنوان بخش بزرگی از فصل آزادی برای ٢٠١٧ دارد.

 

چه کیفیتی برای یک جشن غرور نیاز است تا برای میزبانی جشن غرور انگلستان در نظر گرفته شود؟

اندی : تمایل و توانایی تا یک موضوع ملی را انجام دهیم. ما نمی خواهیم که مانع هر گونه جشن غرور بشویم اما شهر فرهنگی انگلستان بودن یک فرصت و شانس می دهد تا زندگی دگرباشان را برجسته کند و حمایت از تمامی کسانی را فراهم می کند که مبارزه می کنند یا احساس منزوی بودن دارند.

 

استیو : ما با تمامی جشن های غرور فعالیت می کنیم تا ضوابط و فرایندهای برنامه برای سال های آینده را تنظیم کنیم. امیدواریم که در کنفرانس مان در ماه اکتبر در “بلک پول” جشن غرور ٢٠١٨ انگلستان را انتخاب کنیم.

 

تاثیر مورد انتظار این رویداد بر جامعه محلی چیست؟

 

اندی : شکی نیست که رویدادهای جشن غرور تاثیر مثبتی بر زندگی جامعه محلی آن دارد، بنابراین جشن غرور انگلستان افزایش پر سرعتی به این تاثیر می دهد و حتی افراد بیشتری را به این رویداد جذب می کند. سازمان هایی که تمایل دارند به جشن های غرور بزرگتری بچسبند ممکن است حتی تصمیم بگیرند که کاری متفاوت نیز انجام دهند! از رویداد جشن غرور محلی خودتان لذت ببرید و آن را حمایت کنید اما جشن غرور دیگری شاید جشن غرور منطقه ای را نیز انتخاب کنید.

 

چه چیزی این جشن غرور را از ٩٠ جشن غرور دیگر که از پیش در انگلستان برگزار شده، متمایز می کند؟

 

اندی : هر جشن غرور تنها با مکانی که در آن برگزار می شود منحصر به فرد است. پیشرفت فوق العاده در جشن هال ٢٠١٧، از زیرساخت ها و پشتیبانی که بر موفقیت جشن غرور هال بنا می شود بهره مند شده است. این رویدادی ملی است و ما از شما استقبال می کنیم تا به عنوان گزینشی به هال بیایید. جشن غرور انگلستان دارای انتخابی از جشن های فرهنگی به مدت یک هفته می باشد و همه آنها پیرامون موضوع دگرباشان۵٠ متمرکز شده است.

 

شما چطور تضمین می دهید که جشن غرور انگلستان برای همه فراگیر است؟ به عنوان مثال افرادی با معلولیت ها و افراد دگرجنس گونه.

 

اندی : به عنوان بخشی از برنامه هال ٢٠١٧، ما با تولیدکنندگان و تیمی کار می کنیم که اطمینان کسب کنیم که این رویدادی بسیار دست یافتنی است. ما در فرایند مشاوره با سازمان هایی هستیم که به دستیابی کمک کنند. ما اکنون درباره فضاهای ایمن و شکل های مختلف برنامه های تفریحی و عنصرهایی که تنها پیرامون مرحله اصلی قرار دارند گفتگو می کنیم.

این مساله در جابجایی جشن غرور که مکان اصلی جشن غرور هال در سال ٢٠٠٢ بود منعکس شده است.

 

چیز دیگری هست که بخواهید اشاره کنید؟

 

استیو : در سال ٢٠١٧ تقریبا ١٠٠ رویداد جشن غرور برگزار خواهد شد. نقش کلیدی برای این شبکه، افزایش آگاهی از جشن غرورهای کوچک تر است تا افراد تنها به لندن، منچستر، {بیرمنگام و برینگتون فکر نکنند. مانند جشن غرور اروپا که هر ساله در شهر متفاوتی برگزار می شود، و جشن غرور جهانی که هر  دو سال برگزارمی شود، جشن غرور انگلستان ما را قادر می سازد که تاثیر جشن های غرور در اروپا را جلوه گر سازیم و حتی گردشگران بیشتری را مشتاق نماییم.

من در حال دیدار از ١٨ جشن غرور امسال اطراف انگلستان و اروپا هستم و ما به تمامی خوانندگان مان اصرار می کنیم که به عنوان تصمیمی در سال جدید از تنها یک جشن غرور بیشتر از سال گذشته دیدار کنند.

 

اطلاعات بیشتر درباره جشن غرور انگلستان در لینک زیر موجود است .

 

www.prideinhull.co.uk

 

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

 

‏‎ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

 

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

‏‎وب سایت ما:

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :

‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/home

اینستاگرام ما:http://‏www.planettransgender.com

‏dharmamartia

توییتر ما:

‏@DharmaMartia

‏‎کانال تلگرام ما:

‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia

‏‎همکاران ما:

‏‎‏رسانه همیاری:

‏‎‏http://media.hamyaari.ca

‏‎‏سایت خودنویس:

‏‎‏www.Khodnevis.org

‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:

www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

سایت پلنت ترنسجندر:

‏www.planettransgender.com

 

‏‎منبع :

 

http://www.gaystarnews.com/article/first-ever-uk-pride-coming-2017/gs.tanT6oY

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com