لیدی گاگا. او تنها یک آهنگ نویس و اجراکننده خارق العاده نیست، او همچنین حرفه اش را به حفاظت از همجنسگرایانمرد، همجنسگرایانزن، دوجنسگرایان، افراد دگرجنسگونه و میانجنسی سراسر ایالاتمتحده وقف نمود. البته، او در درجه اول می داند که چقدر همجنسگراستیزی می تواند بد باشد. به عنوان یک زن دوجنسگرا که درباره سقوط درباره زنان می نویسد و موسیقی اجرا می کند، او می داند که این صنعت همیشه پذیرای اجراکنندگان دگرباش نیست. اما او بطور مداوم صدایش را علیه تعصب بالا می برد، و به این دلیل است که چرا امروز از او تقدیس می کنیم. در این مقاله ١٠ تا از دستاوردهای محبوب ما از او در طی سال ٢٠١۶ عنوان شده است.

 

اجرای مراسم اسکار لیدی گاگا

لیدی گاگا آهنگش به نام “تا وقتی که برای تو اتفاق بیفتد” را امسال با پیانو در مراسم جایزه آکادمی اسکار اجرا نمود که با موجی از بازماندگان جنسی در حمایت از یکدیگر همراهی شد.

کلیپ های این اجرا را می توانید در یوتیوب تماشا کنید :

‏https://www.youtube.com/watch?v=66UG34J6Alw

 

نامزدی جایزه اسکار لیدی گاگا

البته آهنگ “تا وقتی که برای تو اتفاق بیفتد” در اصل برای مستند “شکارگاه” درباره حمله و تجاوزجنسی در دانشگاه های آمریکایی اجرا شد. در میان اجرای او، گاگا همچنین آن شب برای جایزه اسکار نامزد شد.

“تا وقتی که برای تو اتفاق بیفتد” ٢١٢٠٪‏ در طول هفته اسکار افزایش فروش داشت.

 

بزرگداشت او از “دیوید بویی”

دیویدبویی الهامی برای مردان و زنان دگرباش همه جا بود، مسیر را برای ما هموار نمود تا خودمان، میلجنسی مان، بدنمان و زندگی مان را بپذیریم.

لیدی گاگا آن را می دانست و در مراسم گرمی امسال، او اقدامی در بزرگداشت دیوید بویی انجام داد. کلیپ هایی از این اقدام را در لینک زیر می توانید مشاهده کنید :

 http://www.rollingstone.com/music/news/lady-gaga-delivers-astonishing-david-bowie-grammy-tribute-medley-20160215

 

لیدی گاگا گفت :”من احساس می کنم که تمام حرفه ام یک قدردانی از دیدیو بویی است.”

 کسب جایزه آموزشی جین اورتنر

درست است که لیدی گاگا امسال اسکاری نگرفت، اما او برنده جایزه آموزشی جین اورتنر شد. این جایزه، البته، از طرف موزه گرمی به هنرمندی اهدا می شود که به آموزش از طریق هنر قدرت می بخشد.

حمایت از کمپین ضد آزار و اذیت جنسی “جو بایدن” به نام “این بر ماست”.

“جوبایدن” تنها لیدی گاگا را در طول مراسم اسکار معرفی نکرد. گاگا همچنین با معاون رییس جمهور برای کمپین او به نام “این بر ماست” شریک شد، و در دانشگاه نوادا، لاس وگاس حضور یافت تا به مبارزه علیه آزار و اذیت جنسی در محوطه های دانشگاه کمک کند.

سخنرانی جو بایدن معاون رییس جمهور در این لینک مشاهده کنید :

 http://www.billboard.com/articles/news/7317888/vice-president-joe-biden-its-on-us-initiative-interview-exclusive-lady-gaga-president-obama

 

ملاقات با دالاییلاما

لیدی گاگا با ایشان ملاقات نمود تا در مورد بهداشت روانی و مراقبت شخصی برای نوجوانان امروزی و بزرگسالان جوان گفتگو کند. هر دو مکالمه ای مجذوب و پر بصیرت داشتند که ویدئوی آن بیش از هر چیز در طول تعطیلات توسط هر فردی که آنجا در مبارزه با این مساله بود مشاهده شد.

ویدئوی این گفتگو را در این لینک مشاهده کنید :

 http://www.rollingstone.com/music/news/watch-lady-gaga-talk-peace-with-dalai-lama-20160627

 

راه اندازی “کلکسیون لباس عشق شجاعت”

لیدی گاگا و التونجان دور هم جمع شدند تا کلکسیون لباس شجاعت عشق را در سایت “مکی” راه اندازی کنند. این اقدام به مبارزه با تعصب اختصاص داده شد، ٢۵٪‏ سود آن به “بنیاد به این شکل زاده شد” و “بنیاد ایدز التون جان” پرداخت می شود.

 برای مشاهده این کلکسیون از این لینک استفاده کنید :

 http://www.refinery29.com/2016/04/109391/lady-gaga-elton-john-macys-love-bravery-collaboration

 

نامه لیدی گاگا درباره “اختلال استرس پس از سانحه”

“پی تی اس دی” یا “اختلال استرس پس از سانحه” به معرفی مسائل بسیاری از اعضای جامعه ما می پردازد. اما لیدی گاگا اوایل امسال درباره مبارزه های خود با “پی تی اس دی” آشکارسازی کرد، و به صدای هزاران نفر قدرت بخشید.

برای خواندن این نامه از لینک زیر استفاده کنید :

 https://bornthisway.foundation/personal-letter-gaga/

 

آلبوم جوآن

لیدی گاگا آلبوم جدیدی در پایان ماه اکتبر منتشر نمود و کافی است که بگوییم، ما عاشق هستیم. اگر هنوز به آن گوش نکردید، بسیار پیشنهاد می کنم که گوش دهید.

آلبوم جوآن جز ١۵ آهنگ برتر آیتیونز در ایالات متحده شد.

 

فعالیت او برای قربانیان پالس

لیدی گاگا هم در لحظه های درخشان و هم تاریک با ما بوده است. در طول مراسم شب زنده داری که در لوس آنجلس برای قربانیان کلاب پالس در اورلاندو برگزار شد، لیدی گاگا نام تمام ۴٩ قربانی پالس را خواند، و از جامعه ی ما در اندوه آورترین لحظه سال ٢٠١۶ حمایت نمود.

 

سپاس از لیدیگاگا برای اینکه همیشه از ما حمایت کرده است.

 

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

 

‏‎ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

 

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

‏‎وب سایت ما:

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :

‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/home

اینستاگرام ما:

‏dharmamartia

توییتر ما:

‏@DharmaMartia

‏‎کانال تلگرام ما:

‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia

‏‎همکاران ما:

‏‎‏رسانه همیاری:

‏‎‏http://media.hamyaari.ca

‏‎‏سایت خودنویس:

‏‎‏www.Khodnevis.org

‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

سایت پلنت ترنسجندر:

‏www.planettransgender.com

 

‏‎منبع :

 http://www.pride.com/queeroftheyear/2016/12/30/lady-gaga-queer-year

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com