captureنت فلیکس برنامه دارد تا درباره یک دختر شش ساله مستندی در جهان منتشر کند.

دیروز اعلام شد که این غول پخش اینترنتی مستندی به نام “کوی بزرگ شو” بدست آورده است که سفر دختر مدرسه ای شش ساله به نام کوی متیس را پیگیری می کند.”

پرونده متیس جنگ درباره حقوق دستشویی دگرجنس گونه را هنگامی جرقه زد که خانواده اش پس از اینکه مسئولین مدرسه به کوی اجازه ندادند که از دستشویی دختران استفاده کند، یک طرح دعوی دادگاه علیه این مدرسه منطقه ای در  کلورادو به راه انداخت.

دادگاه عالی کلورادو سرانجام حکم داد که این رفتار تبعیض آمیز بود و اینکه متیس باید مجاز باشد که از امکاناتی متناسب با  هویت جنسی اش استفاده کند.

این فیلم مستند که بصورت جهانی در ۶ ژانویه در نت فلیکس منتشر خواهد شد، خانواده متیس را از طریق این پرونده و زندگی روزمره شان دنبال می کند.

بیانیه ای اعلام نمود :”ما هیجان زده ایم که نت فلیکس مستند “بزرگ شو کوی” را در ١٩٠ کشور منتشر می کند.”

“این فرصتی واقعی برای افراد سراسر  ایالات متحده و جهان است تا این فیلم را زمانی تماشا کنند که لایحه های دستشویی و سیاست های بسیاری مدنظر قانونگذاران است و مدیران مدرسه ها که ممکن است دانش دست اول بسیار کمی از تجربه دگرجنس گونه داشته باشند.”

“لازم به ذکر نیست که قاضی های دادگاه عالی ما این مساله را مارس یا آوریل امسال خواهند سنجید!”

“اریک جهولا” کارگردان این مستند به ددلاین گفت : “من فکر نمی کنم هر توزیع کننده ای دیگری وجود دارد که می توانست در همان روز در روبروی چشمان بسیاری قرار بگیرد.”

“ما بسیار هیجان زده ایم. نکته کلی ساخت این فیلم این بود که سعی کنیم تا تفاوتی در حقوق دگرجنس گونه و حقوق دگرجنس گونه های جوان ایجاد کنیم.”

“یکی از راه هایی که این کار را برای افراد انجام دهیم این است که عملا این فیلم را تماشا کنیم و درکی از تجربه دگرجنس گونه بدست آوریم.”

“هنگامی که ما در حال انجام تور فستیوال خود بودیم، ما یاد گرفتیم که برای افراد دگرجنس گونه نمایش بر پرده تلویزیون در یک مکان عمومی می تواند بسیار ترسناک باشد.”

“بنابراین با قادر بودن به پخش زنده این فیلم در اتاق های نشیمن آنها، به آنها این احساس را می دهد که این یک مکان ایمنی برای مشاهده آن است، بویژه در ایالت ها و کشورهایی که در آنها قوانین ضد دگرجنس گونه و  تبعیض وجود دارد.”

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

‏‎ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

‏‎وب سایت ما:

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :

‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

اینستاگرام ما:

‏dharma martia

توییتر ما:

‏@DharmaMartia

‏‎کانال تلگرام ما:

‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia

‏‎همکاران ما:

‏‎‏رسانه همیاری:

‏‎‏http://media.hamyaari.ca

‏‎‏سایت خودنویس:

‏‎‏www.Khodnevis.org

‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:

www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

سایت پلنت ترنسجندر:

‏www.planettransgender.com

‏‎منبع :

http://www.pinknews.co.uk/2016/12/15/netflix-to-release-documentary-about-transgender-girl-in-190-countries/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com