در روز جمعه شانزدهم دسامبر در سالن کتابخانه کنزینگتون لندن، کنفرانسی تحت عنوان «چشم‌انداز ایران…فرصت‌ها و چالش‌ها!» با حضور آقایان پرفسور شاهین فاطمی، پرفسور حسن منصور و دکتر رضا تقی زاده برگزار کرد.

جلسه با سرود ملی ایران آغاز و پس‌ازآن مسئول شاخه لندن این حزب، خانم مهزاد کاظم‌زاده ضمن خوش‌آمد گویی و شادباش سال نو میلادی به تشریح شرایط موجود خاورمیانه با توجه به سیاست‌های نابجا و نابخردانه رژیم حاکم بر ایران پرداختند و پس‌ازآن با ضرورت همکارى هر چه بیشتر بین نیروهای اپوزیسیون و ایجاد یک همکاری منظم برای گذار از جمهوری اسلامی اشاره کردند و سپس با پخش بیانیه تصویری حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات) در مورد هفتم آبان، سالروز بزرگداشت کورش بزرگ جلسه را به سرکار خانم نازنین انصاری، چهره سرشناس رسانه‌ای که اداره این میزگرد را پذیرفته بودند، محول کردند.

نخستین سخنران آقای دکتر رضا تقی زاده سخنرانی خود را با موضوع انتخابات رئیس‌جمهور جدید آمریکا و تأثیر آن بر ایران و خاورمیانه آغاز کردند. ایشان با انتقاد از سیاست‌های دولت آمریکا در هشت سال گذشته که همواره صدای مخالفان جمهوری اسلامی را مورد سانسور قرار داده و با یکدست کردن و از صافی عبور دادن کارکنان شبکه‌های خبری خود فقط صدای طیفی خاص را موردتوجه قرار داده‌اند اشاره کردند و تأکید داشتند که صدای مخالفان جمهوری اسلامی می‌بایست در رسانه‌هایی که بااعتبار و هزینه آمریکا تامین می‌شوند شنیده شود و همان اندازه که به اصلاح‌طلبان مجال اظهار عقیده داده می‌شود به دگر اندیشان هم فرصت داده شود. پس از سخنرانى ایشان دقایقى به پرسش و پاسخ پرداخته شد.

سخنران دوم دکتر حسن منصور درباره اقتصاد ایران و عملکرد برجام سخن گفتند. ایشان با اشاره به قیمت دلار و میزان حقوق دریافتی کارمندان و کارگران در زمان پیش و پس از انقلاب و مقایسه آن‌ها با یکدیگر، عنوان کردند که دلار افزایش شش هزار برابری داشته درحالی‌که حقوق دریافتی مردم تقریباً ١۴٠٠برابر شده که این نشان‌دهنده ان است که سطح قدرت خرید مردم به رقمی کمتر از نیمى از زمان پیش از انقلاب رسیده. این در حالی است که بسیاری از ارگان‌های وابسته به سپاه و دولت معاف از مالیات شده‌اند.

آخرین سخنران برنامه جناب آقای دکتر شاهین فاطمی به موضوع ملی‌گرایی پرداخته و با اشاره به شرکت چند صدهزارنفری مردم در پاسارگاد و شعارهای ملی‌گرایانه عنوان کردند که جمهوری اسلامی بیش از همیشه از مردم هراس دارد و مثل‌اینکه بر روی باروت و مهمات خوابیده باشد.

دکتر فاطمی قسمتی از زمان را به جمع‌بندی و نتیجه‌گیری اختصاص دادند.

در قسمت بعد، جلسه پرسش و پاسخی برگزار شد که تعداد زیادی از حاضرین در جلسه سؤالات خود را با سخنرانان برنامه مطرح کردند که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

در خاتمه بانو هایده توکلی به نمایندگى از حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات) و پس از قدردانى از سخنرانان و شرکت‌کنندگان در کنفرانس، با اشاره به خواسته‌های ملی‌گرایانه ایرانیان درون مرز به تشریح مواضع حزب و نیز ضرورت ایجاد زمینه‌های مناسب برای همکاری بین همه‌ی نیروها و دگر اندیشان بر اساس اهداف مشترک پرداختند.

همچنین در آخرین بخش جلسه، از چند تن از هموندان جوان شاخه لندن که درزمینهٔ تبلیغات حزبى در طى دو سال گذشته فعالیت‌های قابل‌توجهی داشته‌اند، قدردانى شده و به‌پاس خدماتشان تقدیرنامه‌هایی به‌توسط خانم توکلى و بانو کاظم‌زاده به آنان اهدا گردیده شد.

این برنامه سه ساعت و به‌صورت فشرده و پر محتوا به طول انجامید و با اعلام ختم رسمى جلسه، حضار به سالن پذیرایى براى دیدار و گفتگو دعوت شدند.

پاینده ایران و ایرانی

حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات) شاخه لندن

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com