capture

استادیوم ومبلی لندن همچنین در مورد رنگ های رنگین کمان دید روشنی دارد – که حمایت از ابتکار  استون وال را در مبارزه با  همجنسگراستیزی و  دگرجنسگونه  ستیزی نشان دهد.

کمپین بند کفش رنگین کمان آگاهی در مورد همجنسگراستیزی در ورزش را در پی محبوبیت این کمپین در سال گذشته بالا برد، گروه دفاع  دگرباشان استون وال بزرگترین ابتکار بند کفش رنگین کمان را این هفته برگزار کرد.

این کمپین یک ساله برای افزایش آگاهی درباره همجنسگراستیزی در ورزش و ترویج تنوع و فراگیری طراحی شده است.

این طرح به سال ٢٠١٣ باز می گردد که بند کفش های رنگین کمان به هر فوتبالیست حرفه ای در انگلستان فرستاده شد، و درخواست شد که آنها این بند کفش ها را در طول مسابقه های بازگشایی آخرهفته این فصل فوتبال استفاده کنند.

به هر حال، فوتبالیست های زیادی امسال این بند کفش ها را استفاده نکردند. این مساله در درجه اول به دلیل شکایت باشگاه ها بود که آنها به درستی در مورد سود تجاری و عدم توافق منافع بین حامیان مالی مشاوره نشدند و به آنها اشاره ای نشد. (این ابتکار سپس از طرف شرکت پادی پاور در ایرلند حمایت مالی شد)

این کمپین در حال حاضر تکامل یافته است و اگرچه هزاران جفت از بند کفش های رنگین کمان برای اعضای عمومی تولید شده است که مایل هستند حمایتشان را نشان دهند، طیف گسترده ای از سازمان های حامی نام نویسی کردند تا حمایت شان را به راه های دیگری نشان دهند.

این کمپین حمایت لیگ برتر، اتحادیه فوتبال، لیگ فوتبال انگلستان، اتحادیه راگبی برتر و فوتبال راگبی را دارا می باشد.

باشگاه های فوتبال متعهد به حمایت شان شدند، از جمله  منچستریونایتد،  آرسنال،  لیورپول و باشگاه های راگبی سیل،  نیوکسل و  بریستول.

فضای احاطه کننده تبلیغ در مسابقه ها شامل پیام هایی خواهد بود که این کمپین را برجسته می کنند، و بازی ها با یک پرچم نواری رنگین کمان آغاز خواهد شد.

بند کفش ها در رویدادهای ورزشی آخر هفته پخش خواهد شد و استادیوم مشهور ویمبرلی نیز روز شنبه ٢۶ نوامبر با رنگ های رنگین کمان روشن شد.

این کمپین امسال پژوهش هایی از استون وال را دنبال می کند که اوایل امسال منتشر شد و نشان داد که ٧٢٪‏ طرفداران فوتبال بددهانی های  همجنسگراستیز در رویدادهای ورزشی شنیدند، ۶٣٪‏ گفتند که اقدام های بیشتری باید انجام شود تا افراد دگرباش احساس کنند که در ورزش پذیرفته شده اند.

استون وال همچنین برای منطبق شدن با این کمپین، ویدئویی تولید کرد که ورزشکاران  دگرباش را نشان می داد که درباره عشقشان به ورزش و تاثیر منفی همجنسگراستیزی و  دگرجنسگونه ستیزی صحبت می کنند.

“روس هانت” مدیر اجرایی استون وال در بیانیه ای گفت :”ما می دانیم که اکثریت طرفداران ورزش خواستار یک بازی فراگیرتر هستند.

این کمپین درباره مشتاق نمودن افراد به برخاستن است و می گوید که آنها توهین و بدزبانی را تحمل نخواهند کرد و حمایت باشگاه های فوتبال و راگبی و انجمن ها حیاتی است، زیرا این حمایت به افراد اعتماد می دهد که آن را انجام دهند.”

استون وال یک ابزار ورزشی برای تیم های مردمی را گسترش داد تا آگاهی در مورد مسائلی که بر افراد دگرباش تاثیر می گذارد را بالا ببرند. استون وال همچنین  جشن غرور تیمی را گسترش داد : ائتلافی از سازمان های متعهد به اینکه کاری کنند ورزش از همه، از جمله افراد دگرباش استقبال کند.

لیگ برتر اعلام کرده است که به جشن غرور تیمی پیوسته است، در کنار آن “ای او ان”،  آدیداس، منچستریونایتد، “او ٢” و اسکای اسپرت در بین آنهاست.

“ریچارد آرنولد” مدیر عامل منچستریونایتد در بیانیه ای گفت :”پیوستن به جشن غرور تیمی نشان می دهد که منچستریونایتد کاملا به  برابری سراسر این باشگاه متعهد است.

ما در حال کار با استون وال و دیگر سازمان ها هستیم تا تضمین کنیم که ما جلودار برابری و  فراگیری می باشیم و ما احساس شادی و هیجان برای ساختن این مشارکت داریم، همانطور که ما از یکدیگر انتظار داریم تا بهترین عمل را به اشتراک بگذاریم، و با  تبعیض در  ورزش و جامعه مبارزه کنیم.”

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

‏‎ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

‏‎وب سایت ما:

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :

‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

اینستاگرام ما:

‏dharma martia

توییتر ما:

‏@DharmaMartia

‏‎کانال تلگرام ما:

‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia

‏‎همکاران ما:

‏‎‏رسانه همیاری:

‏‎‏http://media.hamyaari.ca

‏‎‏سایت خودنویس:

‏‎‏www.Khodnevis.org

‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:

www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

سایت پلنت ترنسجندر:

‏www.planettransgender.com

‏‎منبع :

http://www.gaystarnews.com/article/premier-league-stonewall-rainbow-laces/ gs.u2QinWM

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com