capture

دیروز پیشنهادهایی توسط فعالان آموزش دگرباش خطاب به مجلس اسکاتلند مطرح شد.

“کمپین زمانی برای آموزش فراگیر” درخواست هایی برای رویکرد ملی جدیدی در مبارزه با  قلدری  همجنسگراستیز در مدرسه ها ارائه داد.

“جوردن دالی” معاون موسس این کمپین به تیمی از نمایندگان پیوست تا مسایل  برابری در مدرسه های اسکاتلند را بررسی کند.

“دالی” برابری های مجلس اسکاتلند و کمیته حقوق بشر را خطاب قرار داد که اسنادی از مبارزان درباره این گزارش می دهند که چگونه با قلدری و آزار و اذیت دانش آموزان در مدرسه ها مقابله کنیم.

او گفت که تلاش ها برای حفاظت از کودکان در مقابل قلدری، سواستفاده،  خودآزاری و  خودکشی بطور فراینده ای دشوار خواهد شد، زیرا مدرسه ها ملزم نیستند که  میل جنسی و  هویت جنسیتی را آموزش دهند.

او گفت :”ما در گذشته با مسائلی مواجه شده ایم، به ما گفته شده است که “ما به مدرسه ها نمی گوییم که چه کاری انجام دهند یا چه چیزی آموزش دهند.”

“این لزوما درست نیست. ما به مدرسه ها درباره سبک زندگی سالم، تغذیه سالم می گوییم، ما دستورالعمل های پیشگیری را دریافت نمودیم. بنابراین مناطقی هست که در آن سابقه ای از این مورد وجود دارد.”

“می تواند استدلال شود که این مساله تحت وظیفه بخش عمومی، تحت عمل برابری یک مساله حقوق بشر است و ما باید حقوق بشر را در مدرسه هایمان اولویت بندی کنیم.”

این مبارزه کنندگان دولت اسکاتلند را برای اینکه از پیش با این مساله مقابله نکردند، مورد انتقاد قرار دادند، اما امیدوار هستند که این حرکت را در دوره بعدی مجلس از طریق قانون به جلو پیش برند.

سخنگویی از “کمپین زمانی برای آموزش فراگیر” گفت :”برای ما روشن است که تمامی کودکان سزاوار دریافت آموزشی هستند که بازتابنده هویت شان و مسائلی موثر بر آنها می باشد – اما این تنها موردی برای جوانان دگرباش نیست و زمینه ای برای بحث و گفتگو است.”

“ما نیاز به یک رویکرد ملی جدید قدرتمند هستیم که پیرامون ثبات در ریشه کن کردن گرایش های  همجنسگراستیزی،  دوجنسگراستیزی و  دگرجنسگونه ستیزی در تمامی مدرسه های کشور اطمینان حاصل کند و ما امیداریم که نمایندگان مجلس می توانند با ما به منظور انتقال این مساله کار کنند.”

این کمپین گزارشی منتشر نمود که نشان داد ٩٠٪‏ افراد دگرباش همجنسگراستیزی را در مدرسه تجربه کرده اند، و ٢٧٪‏ دانش آموزان مدرسه گزارش می دهند که آنها تلاش کرده بودند در نتیجه  قلدری دست به خودکشی بزنند.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

‏‎ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

‏‎وب سایت ما:

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :

‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

اینستاگرام ما:

‏dharma martia

توییتر ما:

‏@DharmaMartia

‏‎کانال تلگرام ما:

‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia

‏‎همکاران ما:

‏‎‏رسانه همیاری:

‏‎‏http://media.hamyaari.ca

‏‎‏سایت خودنویس:

‏‎‏www.Khodnevis.org

‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:

www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

سایت پلنت ترنسجندر:

‏www.planettransgender.com

‏‎منبع :

http://www.pinknews.co.uk/2016/11/13/activists-call-on-scottish-government-to-respect-human-rights-of-lgbt-pupils/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com