capture

 

لندن – یکم دسامبر (بنیاد تامسون رویترز) – “سلمان الدوخی” یک مرد دگرجنس گونه از  عربستان سعودی، جایی که هویت او می تواند شاهد به زندان رفتن و شلاق خوردن او باشد، سال ها پیش از سخن گفتن درباره اینکه چه کسی است و چه کسی بود، انتظار کشید.

این دانشجوی بازرگانی روز پنجشنبه گفت : “زمانی که من در ٢٨ سال پیش به دنیا آمدم، نامم سلمان نبود. نام من سالما بود. من بیولوژیکی یک دختر بودم.”

“سفری کوتاه مردی به عنوان یک زن”، نام کنفرانسی درباره حقوق و قاچاق زنان است که توسط بنیاد تامسون رویترز اجرا می شود، به عنوان نخستین جایی شناخته شد که او در عموم درباره داستانش سخن گفت.

الدوخی که موهایش ریخته و فردی دارای ریش است، گفت :”من فهمیدم که دیگرانی هستند که  آشکارسازی کرده اند. اگر من می توانم به یک فرد کمک کنم، اگر فردی بتواند به طریقی از این اقدام من بهره برد، چرا که نه؟”

بر طبق دیدبان  حقوق بشر مستقر در  ایالات متحده، عربستان سعودی قانونی علیه افراد دگرجنس گونه ندارد، اما این پادشاهی بیابانی در مورد افرادی که لباس مخالف با  جنسیت خود پوشیدند، دستگیری هایی انجام داده است و بطور مرتب حبس و شلاق برای مردان انجام داده است که متهم به رفتاری شبیه به زنان بودند.

بر طبق تغییرهایقفانونی اخیر و انجمن بین المللی  همجنسگرایان زن،  همجنسگرایان مرد،  دوجنسگرایان، افراد دگرجنس گونه و  میان جنسی ( ایلگا)،  همجنسگرایی در عربستان سعودی خلاف قانون است و مجازات مرگ در پی دارد. تماس جنسی  همجنس هنوز در ٧٢ کشور غیر قانونی است،

بر طبق پروژه نظارت قتل دگرجنس گونه که توسط گروه  حقوق دگرباشان دگرجنس گونه  اروپا هماهنگ شد، در حالی که ننگ علیه  جامعه دگرباشان در بعضی از کشورها در حال کاهش می باشد، افراد دگرجنس گونه هنوز در بعضی کشورها در خطر زندگی می کنند.

این پروژه می گوید، بیش از ٢٠٠٠ فرد دگرجنس گونه و دارای جنسیت متنوع بین سال های ٢٠٠٨ و ٢٠١۵ در ۶۵ کشور به قتل رسیدند.

دیدبان حقوق بشر اعلام کرد، چندین کشور از جمله  مالزی،  کویت و  نیجریه قوانینی دارند که افراد دگرجنس گونه را غیر قانونی اعلام می کند.

الدوخی توسط والدین سعودی به دنیا آمد و در ایالات متحده و عربستان سعودی بزرگ شد، جایی که او به عنوان یک مرد دگرجنس گونه کار کرد. او در حال حاضر در مدرسه فارق التحصیلی در  شیکاگو حضور دارد.

او که بین ۵ فرزند جوان ترین آنهاست گفت که او به اعضای خانواده اش نزدیک بود، کسانی که زمانی او نوجوان بود در مورد دگرجنس گونه بودن حامی بودند. او تحت هرمون درمانی و جراحی قرار گرفت.

او جملات اندرزی شایان معرفی خودش به عنوان مردی دگرجنس گونه برای غریبه های از همه جا بی خبر ارائه داد.

او گفت :”کاری کن دوستت داشته باشند، با آنها گشاده باش. اینکه تو را به دور فضار دهند را برایشان سخت تر کن.”

“در پایان روز، من تنها یک فرد هستم. این تنها بخشی از کسی است که هستم.”

(گزارشی از الن ولفهورست، از تامسون رویترز که خبرهای بشردوستی، حقوق و قاچاق زنان، حقوق مالکیت و تغییرهای آب و هوایی را پوشش می دهد.”

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

‏‎ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

‏‎وب سایت ما:

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :

‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

اینستاگرام ما:

‏dharma martia

توییتر ما:

‏@DharmaMartia

‏‎کانال تلگرام ما:

‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia

‏‎همکاران ما:

‏‎‏رسانه همیاری:

‏‎‏http://media.hamyaari.ca

‏‎‏سایت خودنویس:

‏‎‏www.Khodnevis.org

‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:

www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

سایت پلنت ترنسجندر:

‏www.planettransgender.com

‏‎منبع :

http://news.trust.org/item/20161201184221-mb2gz

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com