capture

 

برطبق آخرین گزارش “آزادی اینترنت” محتوای اینترنتی و وبسایت هایی که با مسائل دگرباشان سروکار دارند بطور فراینده ای مسدود یا حذف شده اند.

“خانه آزادی” ارزیابی قیاسی سالانه گرایش ها به آزادی اینترنتی در جهان را روز دوشنبه در گوگل منتشر نمود.

این سازمان غیرانتفایی داده هایی را از ۶۵ کشور جمع آوری نمود و یافت که ٣۴ کشور از این کشورها از ژوئن سال گذشته در خط سیر منفی بوده اند.

“سونجا کلی” مدیر آزادی اینترنتی گفت : “در طول چند سال گذشته، ما شاهد افزایش سانسور اپلیکیشن های رسانه های اجتماعی مانند  فیسبوک و  تویتر و  یوتیوب بوده ایم، اما آنچه در طول سال گذشته متفاوت بوده است این است که دولت ها اپلیکیشن های پیام رسان را مورد هدف قرار داده اند.”

کلی اشاره نمود که دلیل کلیدی برای انجام این کار جلوگیری از پیام رسانی خصوصی در طول دوره های آشوب و اغتشاش و در طول اعتراض های ضد دولتی بوده است.

گزارش امسال همچنین یافت که کاربران رسانه های اجتماعی با مجازات های بی سابقه مواجه شده اند، طوری که مسئولین دولتی به طور مکرر کاربران را برای پست ها و محتوای پیام هایشان به زندان می اندازند. در واقع، کاربران در بعضی از کشورها تنها برای “لایک کردن” پست های ناخوشایند و مهاجم زندانی شده اند.

کلی گفت :”هنگامی که به تعداد کشورهایی که کاربران رسانه های اجتماعی را دستگیر می کنند نگاه می اندازیم و آنها را می شماریم، شاهد افزایش ۵٠٪‏ از سال ٢٠١٣ هستیم. کاربران فیسبوک بیشترین کاربران مورد هدف قرار گرفته هستند زیرا فیسبوک همچنین یکی از بیشترین ابزارهای رسانه اجتماعی استفاده شده می باشد.”

دادخواست های دیجیتالی یا درخواست هایی برای اعتراض در کشورهای بیشتری به نسبت گذشته مسدود شده اند، زیرا وبسایت ها و خروجی های خبری آنلاین بودند که دیدگاه های گروه های مخالف سیاسی را ارتقا می دهند.

کلی گفت :”آنچه ما برای چند سال شاهد بودیم این است که انتقاد از دولت یک هدف کلیدی برای  سانسور می باشد، اما در کشورهای بیشتری بویژه در طول سال گذشته، ما شاهد محتوای در ارتباط با جامعه های  دگرباشان هستیم که سانسور شده اند.”

کلی نمونه ای را ارائه داد که اوایل امسال اموجی های دگرباشان در  اندونزی سانسور شده اند، و می گوید که بعضی از موارد سانسور دولتی احمقانه است.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

‏‎ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

‏‎وب سایت ما:

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :

‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

اینستاگرام ما:

‏dharma martia

توییتر ما:

‏@DharmaMartia

‏‎کانال تلگرام ما:

‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia

‏‎همکاران ما:

‏‎‏رسانه همیاری:

‏‎‏http://media.hamyaari.ca

‏‎‏سایت خودنویس:

‏‎‏www.Khodnevis.org

‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه: www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

سایت پلنت ترنسجندر:

‏www.planettransgender.com

‏‎منبع :

http://www.mambaonline.com/2016/11/21/web-censorship-lgbtq-content-rise/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com